Goed punt. Je zult ook stelbare nokkenaspoulies moeten gaan monteren.Als er echt veel af is kom je zowiezo niet uit met je timing.
Dat je kleppen de zuigers gaan raken is wel weer op te lossen met diepere uitsparingen in de zuigerbodem.
Goed punt. Je zult ook stelbare nokkenaspoulies moeten gaan monteren.Als er echt veel af is kom je zowiezo niet uit met je timing.
De riem is echt maar 1 tand (heuvel+dal) te lang. Heb een oude riem doorgeknipt en 97 tanden van gemaakt. Dan zit de distributie als de originele!Weer on topic. Ik zou na gaan hoeveel er precies van de kop is afgehaald. Als dat binnen de fabrieks toleranties is, zou je zeggen dat je de verkeerde riem hebt. Maar als ik de foto zo zie. Is de riem echt een paar centimeter te lang. Zoveel kan er niet van een kop af worden gehaald. (De kleppen zouden de zuigers raken).
Inderdaad, het is een 1700 onderblok met een 1500 krukas, nieuwe zuigers, gevlakt blok en koppen geflowd.Aha, een 1600 dus. Dan moet er idd een stuk van het deck van het blok af. Doe je dit niet dan heb je met een 1500 krukas en 1700 zuigers een veel te lage compressieverhouding. De boxerkoppen kun je maar minimaal vlakken. Verstelbare poelies heb je sowieso nodig als je een gefreesd deck hebt. En de nokkenassen timen met de meetklok, links en rechts gelijk zetten en op de juiste timing. Ik heb div. 1600's gebouwd, maar altijd met std. riemen (voor mech. stoters) gewerkt. Kun je meten hoeveel er van het blok af is ? Of zitten de koppen er al definitief op ? Deze riem lijkt wel erg lang/blok veel afgefreesd/geslepen. Groeten, Arie
Het probleem is heel eenvoudig, alleen alles wordt vercomplexiseerd door de vragen.Dus het probleem is opgelost?
Geen last van de versprongen distributie? Je tandwiel van de nokkenas verdraait immers als je de tandwielen dichter bij elkaar zet..![]()
Biesheuvel kan je vast wel aan een elektrische waterpomp helpen, en anders staan er op ebay waarschijnlijk ook wel een stel.