ok
even een verslagje Enkele van de punten net gecheckt.
1 van de slangenklemmen van de vacuumslang naar de rembekrachtiger zat er nog maar half op

Oorzaak: de klem teveel op de rand geklemd waardoor hij is gaan glijden. nu een nieuwe slangenklem gepakt en hem 5mm van het einde af vastgezet.
Stekkerverbindingen van de bobine zijn in orde.
Bougies zien er perfect uit. misschien dat de voorste carb iets vetter staat. Wel zaten bij alle bougies de dopjes bovenop niet echt vast (eerder los) Nu goed vastgedraaid.
Het vreemde is dat er
in het onderste randje van de kop bij de bougies wat olie staat. Het is pas zichtbaar als de bougies eruit zijn. Is dit normaal?
De luchtfilterbak even weggenomen om meer ruimte te krijgen....wat ziet ik:
nattigheid bij de eerste cilinder. Niet alleen in de luchtfilterbak, maar ook OP de carb in de buurt can de acc sproeier.
De acc sproeiers eruit getrokken en schoongeblazen met remreiniger.
De acc sproeier voor de 1e ciliinder blijkt verbogen! Dat is mogelijk de oorzaak van onregelmatige loop? Moet ik dus een nieuwe voor zoeken (iemand een maatje 33 acc sproeier liggen voor de dello?
Meteen ook maar de 8 sproeiers onder de kapjes van de carbs met remreiniger schoongemaakt.
Toen de ontsteking. Verdelerkap ziet er goed uit en de rotor heeft niets geleden.
Toch een extra massakabeltje gelegd van de verdeler naar de beugel die de verdeler vasthoudt.
Ik vond dat ik genoeg gedaan had en wilde even testdraaien om vast te stellen of de huidige bobine goed is of niet.
Starten en stationair lopen.....
Meteen even remreiniger om valse lucht uit te sluiten bij het inlaattraject
De inlaatrubbers zijn gewoon goed (kan niet anders....ze zijn nieuw...... wat is er eigenlijk niet nieuw

)
Rijden dus.........
Met koude/lauwe motor zoals normaal niets aan de hand. Rustig warm gereden.....en nog steeds geen gehik
Nog wat langer gereden en af en toe doorgetrokken

geen gehik meer
De vraag is natuurlijk WAT was nou de gouden tip???
losse dopjes op de bougies?
extra massa op de verdeler?
sproeiers schoongemaakt?
valse lucht via vacuumslang?
Who cares
Helemaal gerust ben ik nog niet, want als ik in vrijloop de motor wat toeren laat maken en die constant houd, dan blijft er af en toe een onregelmaat terugkomen.
Misschien de acc sproeier eens vernieuwen en als dat niet genoeg is opnieuw afstellen?