Lemans
Member
Member

RE: Alfa 155 td...rembekrachtiging doet het niet meer.

vr jul 16, 2010 22:57

Als Alfa niet zulke pompen gebruikt zal het wel van een ander merk dienen te komen.
Niet dat dat een onoverkomelijk probleem vormt maar moest het kunnen, liever Alfa.
Ook heb ik wat lectuur gevonden waar er ook sprake is van een regeling en een sporadisch draaiende pomp.
Ik verwacht dat die regeling met twee sensoren en één relais kan gefikst worden.
Nu enkel nog het materiaal bij elkaar zoeken.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfa 155 td...rembekrachtiging doet het niet meer.

za jul 17, 2010 07:44

Waarom zou het van een alfa moeten komen? Sluit een "willekeurige" pomp aan met een relais, op het relais van de benzinepomp en je hebt vacuum bij draaiende motor.
Pas op want je vacuümpomp draait alleen als er vacuüm gecreëerd moet worden. Dus staat de helft vd tijd of langer uit!!
Er moet dus een druksensor en een regelaar komen om te zorgen dat de pomp niet stuk loopt.
(Volvo heeft ook al sinds jaar en dag die elektrische pompen.)
Ik heb niet zoveel dieselervaring en ben zo'n systeem nog nooit tegen gekomen. Het klinkt logisch. Mijn punt is vooral dat je zoiets nou net lekker makkelijk ergens af kan trekken want er zit geen poulie of andere mechanische koppeling meer aan.

TZ3

Re: RE: Alfa 155 td...rembekrachtiging doet het niet meer.

za jul 17, 2010 13:37

Ik heb niet zoveel dieselervaring en ben zo'n systeem nog nooit tegen gekomen. Het klinkt logisch. Mijn punt is vooral dat je zoiets nou net lekker makkelijk ergens af kan trekken want er zit geen poulie of andere mechanische koppeling meer aan.
Het onlogische is dan weer dat een pomp achterop een dynamo wel constant meedraait ;)
Maar we zijn hier om van elkaar te leren toch?

Een vacuumschakelaar van een LPG installatie zou al voldoende moeten kunnen zijn! Druk te hoog pomp aan. Koltec had deze schakelaars op de laatste ouderwetse systemen zitten. VG297 oid verdamper zat daar bij.

Terug naar “Algemene Technische vragen”