Wat wel leuk zou zijn is een 16v blok pakken en daar iets van kdf oid opbouwen. Iemand hier op het forum heeft dat in een 145 gedaan en dat wil ook wel volgens mij.
Dat is Michiel145 en die heeft er een MegaSquirt opgezet en in plaats van het originele plenum nu ITB's met de filters er direct bovenop. Nog niet op de bank geweest, maar het loopt nu redelijk goed begrijp ik en het geluidje is natuurlijk niet te versmaden.
In het verleden is er bij de 145/6 Club ook iemand (ene Ronald uit Spijk-city) geweest met een 2.0 Savali 16v, en dat was inderdaad een opgeboorde 1.7 16v. Rosso Proteo was die, maar helaas uit het oog verloren en geen idee wat er mee gebeurd is. Op de lange termijn misschien toch te dunne cilinderwandjes, wie zal het zeggen. Al lijkt de 2.0 van AHM wel heel te blijven...
Maar ondanks de faam van Savali denk ik dat je heden ten dage misschien beter bij andere tuners terecht kunt als je je boxer wat meer pit wilt geven. Bij Van der Wereld bijvoorbeeld werkt een 145 rijder die er eerst een compressor op had zitten (1.7 16v met 1.4 krukas, daardoor compressieverhouding 1:8 en ciliderinhoud van ongeveer 1600cc) en nu een turbo gemonteerd heeft. Een 1.6 16v turbo met 225PK, ook niet gek...
Voor meer info, check dat andere forum.