Zijn er mensen die hier werkelijk intrappen??
Gaat er dan echt geen belletje rinkelen bij hun???
Spijtig genoeg wel, je zou denken van niet, maar de realiteit leert soms anders ...
Nog zo'n klassieke voorbeelden van oplichting:
- Proficiat je hebt de lotterij gewonnen in (weet ik veel waar), We willen je graag de jackpot van 25.000.000 USD overmaken, we hebben enkel nog je rekening nodig. Gelieve wel eerst de kosten voor het vrijmaken van het geld en de transferkosten over te maken...
- Of die brave meneer die optreedt voor de president van een af ander Afrikaans land. De president is dood, maar hij had nog een fortuin staan in een of ander fiscaal paradijs. Nu zoeken ze iemand die zich wil voordoen als erfgenaam. Je krijgt dan de helft van het geld, maar je moet wel eerst geld overmaken om de kosten van alle transacties te dekken.
Ik kom op mijn werk zo gemiddeld 1 keer per week in contact met een klant die zo'n voorstel gekregen heeft en dan vraagt ie: Is dit te vertrouwen ????
Een goeie raad: gebruik je gezond verstand ! NIEMAND GEEFT GRATIS GELD WEG ! AANVAARD NOOIT BUITENLANDSE CHEQUES !
VRAAG STEEDS OM EEN OVERSCHRIJVING (en wacht tot het geld effectief op je rekening staat, een faxbevestiging van één of andere buitenlandse bank is ook niet te vertrouwen !) OF VRAAG GEWOON OUDERWETSE CASH (en let dan natuurlijk wel op dat je geen valse biljetten in je handen gestopt krijgt)