Gebruikersavatar
Richard Kremer
Full Member
Full Member
Berichten: 376
Lid geworden op: do jan 13, 2005 14:57
Locatie: Veendam

hulpkoppelings cilinder ontluchten Alfetta/ Giulietta

za mei 15, 2010 15:04

Hoi allemaal,

Ben vandaag met Luc33 bezig geweest mijn nieuw gemonteerde hulpkoppelings cilinder te ontluchten, maar na 1 liter remolie er compleet door heen gepompt te hebben zijn we maar gestopt.
We hebben het net als het ontluchten van de remmen gedaan, alleen nu bleef er maar luchten komen en kregen geen druk op de pedaal.
Ik heb vorig jaar een nieuwe hoofd remcilinder gemonteerd dus daar kan het niet aan liggen.
Heb ook zo,n apparaat op lucht geprobeerd die aangesloten word op de ontluchtings nippel en dan de vloeistof aan zuigt, maar dat werk al helemaal niet
Wie oh wie heeft er nog tips zodat we dit met een goed resultaat kunnen afsluiten

Groet Richard Kremer
ALFA loos

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: hulpkoppelings cilinder ontluchten Alfetta/ Giulietta

za mei 15, 2010 15:09

Zit hij alweer gemonteerd? Zo ja dan weer even loshalen en de nippel naar boven draaien.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: hulpkoppelings cilinder ontluchten Alfetta/ Giulietta

za mei 15, 2010 18:43

Eerst de hoofdkopp cilinder even ontluchten door de leiding los te draaien. Daarna de Eezybleed erop met 2 bar. Kost wel wat remvloeistof maar succes gegarandeerd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Merijnnieuwenhuis
Full Member
Full Member
Berichten: 326
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 10:16
Locatie: Twello

RE: hulpkoppelings cilinder ontluchten Alfetta/ Giulietta

za mei 15, 2010 20:23

nippel omhoog en de kont van de auto omhoog.

lastig karweitje
75

Mito 1.3 volgens nummerbord een JTD

gehad: , fetta, 75 imola, 33 QV S, 75 3.0 QV, 75 1.8 carbs, 155 2.0 16v

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: hulpkoppelings cilinder ontluchten Alfetta/ Giuliett

do mei 20, 2010 12:17

nippel omhoog en de kont van de auto omhoog.
lastig karweitje
Ik deed kont omhoog (je moet er immers ook bij om de nippel open en dicht te draaien), eezibleed erop, en ook iemand fel laten trappen op het koppelingspedaal om gevangen lucht in de cylinder eruit te forceren.
Laten stromen, 3x trappen en dan het nippeltje dichtdraaien en je pedaal is hard.

Cylinder draaien zodat de nippel omhoog wijst werkt ook goed, echter op mijn Alfetta GTV was daar geen plaats voor, bij een 75 lukt dat wel, dus wellicht ook wel op een andere sedan.

Succes!
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

RE: hulpkoppelings cilinder ontluchten Alfetta/ Giulietta

do mei 20, 2010 12:26

ontluchtingsnippel zit niet bovenin.
Afbeelding

DB
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di apr 01, 2008 20:06

RE: hulpkoppelings cilinder ontluchten Alfetta/ Giulietta

do mei 20, 2010 22:27

Hallo,

Ik had vorig jaar bij mijn 75 hetzelfde probleem. Ik heb ongeveer een liter remvloeistof door het koppelingssysteem gepompt met een Eezybleed, maar uiteindelijk lukte het. Het ontluchtingsnippel kreeg ik ook niet precies op het hoogste punt, maar het helpt wel om de achterkant van de auto hoger te zetten dan de voorkant.


Succes,
DB.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: hulpkoppelings cilinder ontluchten Alfetta/ Giulietta

zo mei 23, 2010 09:13

Het is net zo lastig als het ontluchten met de achterrem. Ik heb in tegenstelling tot het onluchten van de achterrem slechte ervaringen met het ontluchten met een ketel. Ik heb het gewoon met de voet gedaan. Het duurt even maar uiteindelijk gaat het lukken. Het pedaal voelt na montage zowiezo anders aan dan de oude dus daar kan ook het verschil in zitten. Probeer of je een proefrit kan maken en voel hoe de koppeling aangrijpt. Na een tijdje kun je alsnog weer onluchten om te kijken of het gevoel anders wordt. Let niet op de luchtbellen. Dat zegt niet alles.

Terug naar “Algemene Technische vragen”