tmt_no1

distributieriem alfa romeo 156 1.8

ma mei 17, 2010 13:37

Hallo, ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen hoeveel mijn alfa romeo 156 (1.8 twin spark) uit 1999 nog waard is.
Hij heeft een ingebouwde lpg tank en heeft net de 200.000 km gepasseerd. De koppeling heb ik onlangs nog laten vervangen (a 1000,-).
Vorige week stond ik met een oververhitte motor en is het koelvloeistofreservoir geknapt. Deze is vervangen maar volgens mijn garage moet eigenlijk ook de radiateur vervangen worden.
Vandaag startte de motor niet meer en blijkt dat mn distributieriem geknapt is. Volgens mijn garage gaat dit zo’n 700 euro kosten maar ik vraag me dus af of hij dit nog wel waard is.. en wat ik eventueel voor mn auto nog kan krijgen.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: distributieriem alfa romeo 156 1.8

ma mei 17, 2010 14:13

Wat de gek er voor geeft uiteindelijk. Veel meer dan 2000 voor een rijdende met APK zal je niet krijgen, tenzij er erg leuke opties op zitten en zo.

Voor E700 een koprevisie en een nieuwe distributie lijkt me een koopje, of er wordt bespaard op de noodzakelijke onderdelen. Je moet rekenen dat je zo'n E400 kwijt bent voor alleen een distributiewissel. Als daar nog een waterpomp, koppakkingset, een aantal kleppen met inslijpen en een setje drijfstanglagers bij komen, zit je al heel snel op meer dan 300 aan onderdelen extra, laat staan arbeidsloon. Ik weet niet of je bij deze garage moet zijn omdat ze goedkoop zijn, of dat je er hard weg moet lopen omdat ze het niet goed gaan aanpakken.

Ik gok dat je eerder richting de E1000 of er boven kwijt gaat zijn. Daar staat tegenover dat een vervangende auto je wel weer E2000 gaat kosten en dan moet je nog maar zien wat daar de betrouwbaarheid van gaat zijn. Sterkte met een oplossing zoeken in ieder geval...

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: distributieriem alfa romeo 156 1.8

di mei 18, 2010 09:28

:shock: 1000 euro voor koppeling vervangen???? :shock: :shock:
Als dat werkelijk voor koppeling alleen was - blijf dan daar weg!
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Algemene Technische vragen”