Heb met het kabeltje plus Unidiag van Sander mijn vermoeden bevestigd. Ik had geen injectie lampje aan staan maar wel een foutcode: 0215 diesel shutoff valve malfunction. Ook nog de raildruk en de engine speed in een grafiek uit laten zetten en gemeten bij een slechte start. Motor stond even te draaien op de startmotor voor het aanslaan. De raildruk was tijdens begin van starten 150 bar en liep terug naar 100. Vervolgens schoot de druk naar 400 en dat was (aan engine speed te zien) gelijk met het wel aanslaan.
Alles samen wijst me naar die klep. Ohja de foutcode komt ook steeds terug dus is geen historie van lang geleden.
Nu maar een keer die klep eruit halen. Hij is trouwens wel los te bestellen bij tuynder maar het is geen goedkoop ding.
Goed om te horen dat het uitlezen werkt.
Zelf vind ik FiatECUscan net even wat makkelijker werken en volgens mij is het ook uitgebreider.
Raildruk moet tijdens het starten 300 bar zijn.
Met mijn defecte verstuiver haalde ik ook maar 100.
Als de klep niet sluit dan bouwt de hogedrukpomp niet voldoende druk op idd.
Kijk vooral nog even verder dan Tuynder!
Ik heb een thermostaat besteld bij een bedrijf in Zeeland, volgende dag binnen en 60 euro goedkoper dan Tuynder, origineel spul!
Verder kijken en bellen loont zeker!
Succes.