Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

Re: RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

wo apr 28, 2010 12:39

Is goed over nagedacht. In het algemeen is van een beetje knetteren geen sprake bij dit soort amperages. Brand is een reel gevaar en je accu wil ook wel eens scheuren bij echt heftige kortsluitingen. Afzekeren van deze kabel is ook lastig. Volgens mij zitten er in de 155 dikke zekeringhouders die je eventueel zou kunnen gebruiken. Eventueel kan je persogen ook nog solderen en voorzien van een dik soort krimpkous. Komt vast goed. :thumbs:
In principe heb ik nix veranderd aan het circuit van de plus. Dus verder of zwaarder zekeren lijkt mij overbodig. Want normaal is dat ook niet het geval toch. :wink:

Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

do apr 29, 2010 00:54

Goedenacht,

Vandaag heb ik me Fusee's met Gta klauwen terug opgehaald,die zijn afgelast
Alleen rechtsvoor is niet naar me zin dus die breng ik morgen terug,die zit er lichtelijk schuin opgelast. Maar linksvoor zit perfect.
Hoe het komt weet ik niet,maar een foutje maakt iedereen. Dus komt wel weer goed.
Morgen breng ik ook gelijk me achteras weg om de oren af te laten lassen.

Hier wat foto's van linksvoor 8)
Op de wielmoeren tegen de schijf moet je niet letten,dat is nu effe om de schijf op ze plek te houden,omdat ik de juiste bouten nog niet heb.
De bouten die er nu inzitten,zitten los zegmaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Heb vandaag alles wat op de pluspool hoort te zitten aangesloten op het verdeelblokje,en de kabelboom voor zover het kon netjes gelegd.
Want JV Engineering moet aan die kant nog zijn voor sommige wijzigingen in me kabelboom,dus nog niet helemaal vastgelegd.

Heb de eerste foto er even terug bijgehaald voor een duidelijk beeld,en foto van aangesloten gedeelte:

Afbeelding
Afbeelding


Vrijdag ga ik me nieuwe Carello koplamp op halen in utrecht,door naar amsterdam voor een koninginnedag.
En dan zaterdag vanaf Amsterdam naar Alfa Nord voor me nieuwe bronzen voorruit op te halen.


Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

do apr 29, 2010 11:02

:thumbs:
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

za mei 01, 2010 20:12

Gisteren Vanaf A'dam naar Utrecht gereden voor me nieuwe Carello koplamp linksvoor incl knipperlicht ( thnx to Arnold van het forum hier) iedereen weet wel hoe zo'n koplamp deruit ziet toch :P :wink:
Vandaag een lange rit gemaakt vanaf A'dam naar Grou om me bronzen voorraam op te halen.En Vanaf Grou terug naar zeeland.
Heb met de 155 weer een lekkere 1000km gereden vanaf donderdag :wink:


Hier een foto van het voorraam van de 75.
En heb donderdag de 440cc Injectoren nog effe snel geplaats voor ik weg moest. :lol:
Ik moet er alleen nog eens nieuwe boutjes inplaatsen.Want deze zijn best ''wel niet zo mooi niet meer''

Afbeelding
Afbeelding


Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
B-lex
Guru
Guru
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 21:17
Locatie: Tholen

RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

za mei 01, 2010 21:05

..., moet je nog die kit en hechtprimer hebben?

Zal morgen eens kijken of het nog genoeg is voor een raampje te plakken.


Lataa
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

Re: RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

zo mei 02, 2010 12:46

..., moet je nog die kit en hechtprimer hebben?

Zal morgen eens kijken of het nog genoeg is voor een raampje te plakken.


Lataa

Nope heb die niet nodig,ga hem namelijk zelf niet plaatsen.


Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
mathias
Full Member
Full Member
Berichten: 436
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 19:24
Locatie: olsene /zulte(oost-vlaanderen) BELGIE

Re: RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

zo mei 02, 2010 16:25

Gisteren Vanaf A'dam naar Utrecht gereden voor me nieuwe Carello koplamp linksvoor incl knipperlicht ( thnx to Arnold van het forum hier) iedereen weet wel hoe zo'n koplamp deruit ziet toch :P :wink:
Vandaag een lange rit gemaakt vanaf A'dam naar Grou om me bronzen voorraam op te halen.En Vanaf Grou terug naar zeeland.
Heb met de 155 weer een lekkere 1000km gereden vanaf donderdag :wink:


Hier een foto van het voorraam van de 75.
En heb donderdag de 440cc Injectoren nog effe snel geplaats voor ik weg moest. :lol:
Ik moet er alleen nog eens nieuwe boutjes inplaatsen.Want deze zijn best ''wel niet zo mooi niet meer''

Afbeelding
Afbeelding


Greetzz..

Wouter

Wouter


welk resultaat krijg je met de 440cc injectoren?
wat zou het resultaat zijn op een standaard turbo met squadra kuurtje?
dit word toch wel een zeer mooie en snelle 75 :twisted:
gehad:
-155 1.7 ts (zwart)
-155 2.0 ts 16v(zwart)
-145 1.9jtd(zwart)
-147 1.9jtd(licht blauw)
-147 1.9jtd(wit)
-spider 1.8ts 16v--2.0ts 16v(geel)
-159 1.9jtd sw ti (wit)
nu
-75 1.8 TB (zwart) TE KOOP
scarbnr 6221

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

Re: RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

zo mei 02, 2010 16:54

Gisteren Vanaf A'dam naar Utrecht gereden voor me nieuwe Carello koplamp linksvoor incl knipperlicht ( thnx to Arnold van het forum hier) iedereen weet wel hoe zo'n koplamp deruit ziet toch :P :wink:
Vandaag een lange rit gemaakt vanaf A'dam naar Grou om me bronzen voorraam op te halen.En Vanaf Grou terug naar zeeland.
Heb met de 155 weer een lekkere 1000km gereden vanaf donderdag :wink:


Hier een foto van het voorraam van de 75.
En heb donderdag de 440cc Injectoren nog effe snel geplaats voor ik weg moest. :lol:
Ik moet er alleen nog eens nieuwe boutjes inplaatsen.Want deze zijn best ''wel niet zo mooi niet meer''

Afbeelding
Afbeelding


Greetzz..

Wouter

Wouter


welk resultaat krijg je met de 440cc injectoren?
wat zou het resultaat zijn op een standaard turbo met squadra kuurtje?
dit word toch wel een zeer mooie en snelle 75 :twisted:

Deze Turbo heeft straks geen squadra kuurtje meer,maar een:

- Emerald K3 ECU met boostcontrol en EGT feedback (optioneel)
- 3 Bar Delphi mapsensor
- Innovate LC1 of Techedge 2J1 wideband O2 sensor + controller (optioneel)
- Op maat gemaakte kabelboom voor de motorsturing


60-2 triggerwiel van een 1.8
En de inductieve sensor zelf van een 1800
Frontmounted Intercooler

En aangezien ik waarschijnlijk toch in de loop van de tijd met een andere turbo gaat rijden,
komen deze Injectoren goed van pas.En de inspuiting kan toch geregeld worden met deze setup :wink: zolang ik met de originele turbo blijf rijden krijgt ie de juist afgestelde inspuiting.

Greetzz..

Wouter

P.S: op pagina 35 hebben we het er ook al over gehad met medeforummers :wink:
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aukje&Bart
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 794
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 20:31
Locatie: Helmond

RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

vr mei 07, 2010 10:33

Hij ziet er zo gaaf uit in t echies :) Ben gewoon jaloers...
We komen snel weer n x die kant uit om m verder te bekijken :wink:
In ons bezit;
Alfa 156 1.8ts sw 2006 facelift
Alfa 156 1.8ts 2001
Alfa 33 1.7 QV trackday project
Maserati Biturbo
Lancia Thema 8.32 Ferrari
Gehad;
Alfa 156 GTA
Alfa 155 2.5 v6
Alfa 33 1.4 IE
Alfa 33 Imola
Alfa 156 1.8

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

Re: RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

vr mei 07, 2010 23:38

Hij ziet er zo gaaf uit in t echies :) Ben gewoon jaloers...
We komen snel weer n x die kant uit om m verder te bekijken :wink:

Mooi he :P 8) ik zou ook jaloers zijn als iemand anders zo iets had en ik niet :? Want vind hem zelf ook helemaal mooi :D
Maar welkom zijn jullie altijd,en als je knutsel gebrek heb :whistle:



Vandaag heb ik me EvoSpruitstuk binnen gekregen, mooi spul 8)
Me pakketje met zwarte Samco/Silicone Hose slangen,buizen,intercooler en oliekoeler is nog niet binnen.
Met een beetje geluk komt dat morgen binnen en anders zal dat maandag wel worden,hoop zo snel mogelijk.

Dus ook maar het 1 en ander gemonteerd vandaag.
En nog een foto van van de week,van me dynamo die ik een kleurtje heb gegeven.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb er alleen nooit aangedacht om me motorsteunen netjes zwart te maken zie ik nu op de foto ](*,)
Dan nog maar effe zo opschuren en kwasten :roll:
En let niet op de normale moeren op de downpipe,de foto had ik gemaakt voordat de speciale borgmoeren er op gingen.
Want ik moest me steun die de Turbo ondersteunt nog wat aanpassen omdat het Evospruitstuk toch iets dikker is volgens mij.
En die steun sloot niet meer aan bij me motorsteun, heb een plaatje gemaakt om op te vullen.En tussen de motorsteun en de voet van de
Turbosteun gezet.


Dynamo:
Afbeelding


Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lunatic
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 731
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 22:14
Locatie: Zaamslag..Zeeuws Vlaanderen ¿

RE: 75 Turbo Evoluzione (Evo spruitstuk en turbo gemonteerd

za mei 08, 2010 13:17

En we gaan zo weer verder..
De Wheelstuds zitten er ook in!
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

zo mei 09, 2010 19:08

Vandaag heb ik me Fusee's met Gta klauwen terug opgehaald,die zijn afgelast
Afbeelding
Is dat wel veilig eigenlijk, lassen aan een gegoten fusee. Ik neem aan dat je dat van te voren goed nagevraagd hebt maar ik dacht dat de materiaalstructuur van gietijzer kan veranderen na verhitting en dan bros wordt (breekbaar). Ik ken het verhaal van iemand die hitte had gebruikt om de fuseekogels van zijn kever los te halen, en later op een spoorwegovergang braken aan beide kanten de draagarmen af.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7037
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 Turbo Evoluzione (Evo spruitstuk en turbo gemonteerd

zo mei 09, 2010 21:17

Hier in de schuur ligt nog een setje fusees waar jaren geleden beugels aan gelast zijn om 164 24v klauwen en schijven te kunnen monteren. Hier is een paar jaar mee geraced en gerallyed voor ik ze overnam, dus zal het met de sterkte wel goed zitten. :wink:

Ziet er naar uit dat deze lasser ook wel wist waar hij mee bezig was. net lasje in ieder geval. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

Re: RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

zo mei 09, 2010 21:32

Vandaag heb ik me Fusee's met Gta klauwen terug opgehaald,die zijn afgelast
Afbeelding
Is dat wel veilig eigenlijk, lassen aan een gegoten fusee. Ik neem aan dat je dat van te voren goed nagevraagd hebt maar ik dacht dat de materiaalstructuur van gietijzer kan veranderen na verhitting en dan bros wordt (breekbaar). Ik ken het verhaal van iemand die hitte had gebruikt om de fuseekogels van zijn kever los te halen, en later op een spoorwegovergang braken aan beide kanten de draagarmen af.

Ik heb het eerlijk gezegd niet nagevraagd....maar we hebben bij Niek ( Lunatic ) gekeken,en dat is ook gelast.
En dat zit er ook al een tijdje onder en ik neem aan dat dat op dezelfde manier gelast is.
Heb er in me achterhoofd wel eens over gedacht over hetgeen wat jij nu zegt.

Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

Re: RE: 75 Turbo Evoluzione (Evo spruitstuk en turbo gemont

zo mei 09, 2010 22:00

Hier in de schuur ligt nog een setje fusees waar jaren geleden beugels aan gelast zijn om 164 24v klauwen en schijven te kunnen monteren. Hier is een paar jaar mee geraced en gerallyed voor ik ze overnam, dus zal het met de sterkte wel goed zitten. :wink:

Ziet er naar uit dat deze lasser ook wel wist waar hij mee bezig was. net lasje in ieder geval. :)

Dan heb ik er ook wel vertrouwen in :lol:
Dat had ik al vanaf dat ik zag hoe het bij niek zat,had daarvan niet verwacht dat het gelast was eigenlijk voordat we het openhaalden.

Tis maar een jong ventje van 18 maar lassen kan ie zeker wel.


Greetzz..

Wouter

P.S: waarom 40 pagina's en gewoon door kunnen posten op pagina 39 :? En als je 40 aan klikt staat er '' Er staan geen reacties in dit onderwerp'' ?????????
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Terug naar “Projecten”