Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Nord blok upgrade: Windage Tray/Strengthening Plate

do apr 22, 2010 08:28

Dit is echt wel erg mooi
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1319
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: "Beeg" Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Nord blok upgrade: Windage Tray/Strengthening Plate

do apr 22, 2010 09:48

idd een heel erg mooie oplossing al zullen de as tappen van de draadeinden van de lagerschalen in het midden van de dry sump plaat natuurlijk nooit aanliggen omdat het zo overbepaald is als de pest.
Kan me voorstellen dat als je al zover gaat, je ook niet schroomt om in gedeeltelijk ge-assembleerde toestand na te frezen.
En dan zou het met het tolerantieverhaal nog mee kunnen vallen.

=P~ zo'n drysump conversie......
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Nord blok upgrade: Windage Tray/Strengthening Plate

do apr 22, 2010 09:52

Dit is pas gemaakt hoor, het zal een boel extra stijfheid geven. Het is ook interessant om te zien hoe de scavenging openingen zijn weggewerkt onder die plaat en er zelfs nog een stuk gaas voor gemaakt is zodat de pomp niet direct vastslaat als er vuil in zou komen.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: RE: Nord blok upgrade: Windage Tray/Strengthening Plate

do apr 22, 2010 13:15

Hoezo niet aanliggen? :?

er zitten juist daarvoor van die verloopstukken/afstandsbussen op de lagerkaptapeinden, of zie ik dat zo verkeerd?

Die dunne kleinere plaat die je aan de binnenkant ziet zitten is de 'schraper'. de bodem van de pan komt strak op de afstandsbussen op die lagerkappen te zitten. :wink:
Dat snap ik :wink:
Maar theoretisch zijn de lengtes natuurlijk nooit gelijkt (ondekant blok tot bodum dry sump en as tap tapeinden en onderkant drysump). 1 van de 2 ligt dus aan Weg extra stijfheid!
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7060
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Nord blok upgrade: Windage Tray/Strengthening Plate

do apr 22, 2010 18:45

Theoretisch misschien niet. maar gezien de hoeveelheid werk en tijd die er al in die motor gestoken is denk ik dat alles wel 100% goed opgemeten en gemaakt is. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

RE: Nord blok upgrade: Windage Tray/Strengthening Plate

wo aug 22, 2012 00:20

Om nog maar eens een oud topic onder de aandacht te brengen; zijn er sinds 2010 nog vorderingen geweest om iets dergelijks zelf te fabriceren?
Mijn blok moet nog worden gebouwd en dit lijkt me op zich een zinvolle toevoeging.

Vraag is alleen welke versie het meeste resultaat biedt.
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

RE: Nord blok upgrade: Windage Tray/Strengthening Plate

do nov 29, 2012 00:05

Niemand?
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2076
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

RE: Nord blok upgrade: Windage Tray/Strengthening Plate

do nov 29, 2012 10:21

Ik heb dit topic ook met intresse gelezen. Alles wat betrouwbaarheid toevoegd is winst wat mij betreft.

Bij een 156 TS motor zou zoiets denk ik ook heel nuttig zijn.
Mijn olielampje ging laatst op het circuit branden, na een brusske remactie terwijl er toch echt voldoende olie in zat

Terug naar “Algemene Technische vragen”