Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

ma apr 12, 2010 10:50

Dat was weer een mooi begin van het seizoen op een koud en winderig Zandvoort!

Het was even inkomen en met trainingstijden van hoog in de 2.12 was het duidelijk dat er nog wat spinnewebben uit de uitlaat (en mezelf) geblazen diende te worden.
Race 1 kende een rollende start (zo wat is dat chaotisch zeg, en echt eerlijk is het ook niet), hierin kreeg ik direct enkele BMW's voor me en Chris in zijn érg mooie blauwe Bertone waardoor er geen uitzicht was op de gehoopte strijd met Richard en Marc. Daarentegen wel erg lekker strijd kunnen leveren met Chris, enkele ronden lang, super!

Voor race 2 extra gemotiveerd om nu wel de aansluiting bij Richard en Marc te krijgen en dat lukte. Na enkele ronden Richard kunnen pakken en toen langzaamaan naar Marc toegereden in strijd om de tweede plaats. In de Hugenholtz dacht ik mijn kans schoon te zien maar dat was ietwat overmoedig.. Ik dook bij hem de binnenbocht in maar gleed door met onderstuur, daarna overstuur en toen zag ik de betonnen muur ineens angstaanjagend dichtbij komen..! :shock: :shock: Wonderwel de auto in bedwang kunnen houden en op een haar na een frontale botsing met een betonnen muur kunnen voorkomen.
Daarna gelijk weer vol erin en opnieuw Richard gepakt, want die was me inmiddels weer gepasseerd dankziuj mijn uitstapje. Marc kreeg ik niet meer te pakken (was wel redelijk close weer, maar toen werd er al afgevlagd).
Helaas miste ik wat vermogen na de derde ronde omdat mijn uitlaat finaal doormidden was gebroken, dat was wel merkbaar. Qua geluid ook..wát een lawaai..erg leuk zo'n lege 75, da's dan gewoon een grote klankkast waar je in rondrijdt..!!

Ben als derde op het podium geeindigd en had op een haar na de een na snelste baantijd van gisteren; 2:09.99 :-)

Al met al een superstart van het seizoen en echt een érg leuke race 2!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

juultje
Guru
Guru

ma apr 12, 2010 11:17

Ondanks dat we met 3 rijders minder waren dan gepland hebben we toch een leuke dag gehad. tijdens de trainingen waren de rondetijden om te huilen maar goed. Eerste race erg leuke gevechten gehad met Jon, totdat hij ervoor koos rechtdoor te gaan (je moet daar toch echt de bocht nemen :wink: ). Ik hoorde al iets aan de uitlaat maar geen losse bouten te zien. 2e race rare start, had al gelijk een achterstand op Chris die de gehele race hetzelfde gebleven is. 3 rondes voor het einde iets te fanatiek een curbstone genomen denk ik en spruitstuk bij de 3e cilinder finaal afgescheurd aan de kop. Resultaat het geluid van een Harley en bijhorend geen trekkracht. 2e race dan ook niet uitgereden helaas.

@Walter: nog bedankt voor het lenen van de motor :thumbs:

7 mei maar weer eens proberen en dan hopelijk meer 105-jes naast Chris en mijzelf

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 12, 2010 11:40

iedereen lekker aan het opwarmen zo te lezen!
Graag gedaan Barend! nu je eigen blokje weer in elkaar!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

juultje
Guru
Guru

ma apr 12, 2010 11:44

@Walter, inderdaad ik wil wel jou het leven zuur maken op de baan :wink: Mijn blok hoop ik volgende week af te hebben.

LENZ
Guru
Guru

ma apr 12, 2010 15:02

3 jaar geleden met veel van de huidige si rijders de licentie gehaald en toen begonnen aan een 155 race project.
Echter door een lullige val van een ladder mijn heup gebroken, verkeerde diagnose in het ziekenhuis, verkeerde reparatie en steeds meer klachten,ziekenhuis bleef vol houden dat er niks aan de hand was,
echter na 2 jaar hebben ze (in een ander ziekenhuis) dat vorige maand eindelijk eens goed gemaakt en het herstel verloopt beter dan verwacht. Dat was voor mij het moment om mijn Si entree iets te versnellen aangezien de auto inmiddels zo goed als klaar was. 3 jaar lang niet gereden en op SS voor het eerst een uurtje getest, maar rustig aan gedaan door nieuwe motor, voelde toen al veelbelovend aan.
Nog een keer getest met vrijrijden.nl, maar daar vielen de remmen al na 3 rondjes volledig door de mand, dus helaas weer snel huiswaarts.
Een geschikter remsysteem kon nog net voor 11 april geplaatst worden en de heup voelde steeds beter, dus zondagochtend richting zandvoort. .
Nog nooit rondetijden gemeten, dus had geen idee of ik mee kon komen in het SI veld.
Zware auto met V6 in de neus , maar wel voldoende vermogen, dus de verwachting was om op de rechte stukken tijd goed te kunnen maken en zo te proberen in het middenveld mee te kunnen komen.
Had een plekje in de box van het giuliaweb team van Barend en dat was super, zeer goed georganiseerd en heel prettig om als rookie aan te kunnen haken, vooral Jaqueline en Jan S bedankt voor de nuttige tips en adviezen :thumbs: .

Voor de trainig als eerste alfa de baan op en dat was even schikken, de verse slicks waar ik zoveel van had verwacht waren een drama, totaal geen grip.
Flink slingeren om warmte in de banden te krijgen hielp maar heel matig, totaal geen vertrouwen in de auto.
Dit was nieuw voor mij, 155 was sterk overstuurd, bij de eerdere test was me juist opgevallen dat je de 155 moeilijk in overstuur kon krijgen , echter met de pirelli d2 (te hard??) banden was er totaal geen warmte in te krijgen.
Op een gegeven moment het tempo opgevoerd, maar dat werd snel afgestraft in de audi s met een 360, dat was even schikken, maar de grip werd uiteindelijk wel wat beter.
Rondetijd van 2.12 en daar was ik gezien de omstandigheden helemaal niet ontevreden over. 3e tijd.

Advies ingewonnen bij Ben Prins (Henze) en Jan slinger en die adviseerde de spanning iets lager te zetten om zo wat meer temperatuur in de banden te krijgen.
Kwalificatie begonnen en de grip leek nu eerder te verbeteren maar was nog steeds niet zoals ik gewend was, later hoorde ik van meerdere dat de baan ook gewoon erg glad was.
Merkte nu wel al dat ik het tempo goed kon bijhouden en de volvo's waar ik op gebrand was om juist die voor te blijven bij mijn debuut bleken mee te vallen, alhoewel die in de bochten behoorlijk hard gaan en de mazda's hadden er ook behoorlijk de gang in.
In de uitloop ronde van de kwali nog wat overstuur geprobeerd op te wekken en dat was helaas nog steeds te makkelijk te doen, in de box gelijk bandenspanning gemeten en die was amper toegenomen.
Toen hoorde ik mijn rondetijd van 2.07!!, kon het eerst niet geloven, maar het bleek gewoon te kloppen, had zeker niet perfect gereden, maar was aangenaam verrast door deze tijd, had gehoopt aan het eind van de dag onder de 2.10 te kunnen duiken, maar dit gaf hoop.

Dit betekende echter wel dat ik op Pole moest starten met een rollende start samen met de ZEC met hele snelle sakers en V8en en div BMW's Golf TDI ed.
Dit viel echter reuze mee en kon gelijk een gat slaan na de start, door het gebrek aan ervaring werd ik echter snel door Marc en Nick ingehaald, maar de grip nam gelukkig vrij snel toe en ik kon diezelfde ronde alweer de kop pakken door het vermogensvoordeel. Hierna met een aantal achterligers van de zec gestreden, maar toch maar besloten om hier niet teveel moeite voor de te doen aangezien ik geen alfa's meer in mijn spiegel zag.
Merkte wel dat ik halverwege de race moeite kreeg om mijn concentratie vast te houden, de vermoeiheid ging toeslaan.
Na 5/6 ronden kwamen de eerste V8 en sakers en daar werd van te voren voor gewaarschuwd dat dat link kan zijn omdat het snelheidsverschil behoorlijk groot is.
In de praktijk viel dit gelukkig erg mee.
Ging nu steeds meer merken dat ik vaak veel te vroeg en te zacht remde en veel meters liet liggen bij de diverse bochten.
Het rijden van de perfecte lijnen en het maximaal remmen wat ze ons op de cursus 3 jaar geleden hadden geleerd was een beetje weggezakt.
Gelukkig de race als eerste kunnen afsluiten en uiteindelijk toch nog 2.08 gereden.
Doordat ik nog steeds min of meer aan het revalideren ben, maar besloten om de 2e race te laten voor wat die was, hakte er toch aardig in zo'n dagje.
Wat wel duidelijk werd is dat er nog flink wat bijgespijkerd moet worden aan de rijder zelf, dus km's maken, aan de 155 lag het in ieder geval niet, die heeft geen krimp gegeven, alhoewel ik graag wat meer grip had gehad, maar daarin was ik niet de enige.
Al met al een mooie dag met een leuke groep alfa liefhebbers, is voor herhaling vatbaar.

A-Repair
Full Member
Full Member

ma apr 12, 2010 16:24

Goed om te lezen Lennart !! Mooi werk dat je het naar je zin gehad hebt. Weinig grip achter is niet ongebruikelijk met een voorwielaandrijver. Een zachtere compound band wil wel eens helpen. Anders billen tegenelkaar en gebruiken dat overstuur ! Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

LENZ
Guru
Guru

ma apr 12, 2010 16:37

Afbeelding

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 12, 2010 16:46

:thumbs: gaat lekkerzo, en ziet er goed uit! mooie tijd man!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma apr 12, 2010 17:45

Wauw, mooie aanwinst voor het veld!

toyo 888
Full Member
Full Member

ma apr 12, 2010 17:48

TS 75 Cup is leuk maar ik denk dat de 155 Cup een mooie toevoeging is.

Voor de gene die er niet waren danwel niet reden. het is een serieus spelletje geworden.
We hebben weer een aantal Rookies met zeer mooie alfa s die echt het veld weten te verslaan.
Hier en daar een 75 ts, 33 16 v En niet te vergeten de classics
Ik denk dat de oude gaarde maar is moet gaan nadenken. Hoe moeten we die jonkies aan pakken ?

De pk s vlogen door de lucht ! Die had er standaard maar 140 de volgende had er 170 of een V6
allemaal prachtig en ze gaan ook nog hard.

Marc was verplicht om de eer hoog te houden, en deed het ook. Super om te zien dat een illegale TS Cup auto er zo over heen boendert (komt door het behangemmertje)
Bangkok liep ook snel maar het als nood greep een speciale uitlaat gemonteerd. (150 DB)
Er rijdt zelfs 75 cup auto het APK heel snel.
Eerste race die prachtige juul in het JPS kleurtje . wat loopt dan ding. maar vond helaas zijn waterloo. vorkje 40 jaar oud.
Nick, 16 vtje dood aan de gladiolen gas met het bakkie ben niet bang voor de grote motoren. (666 is trots)
Chris met zijn prachtige Bertone heeft het veld der oudjes prachtig aangevoerd.
Barend ? ja wat moet ik daar nou over zeggen ? helemaal super de enige echte juul.
Elco is overgegaan naar de 159 klasse . en heeft een taxi dienst opgestart.
Een GTV had zich een beetje verremd en een halve grind bak meegenomen.
Ergens achter in het veld een super 75 (ex van de grinten?) was de Mazda killer in de eerste race.

Heren,
Als toeschouwer heb ik genoten . maar moet nu wel ergens een pak pk s gaan zoeken en misschien een herhalingscurcus
gaan doen.

PS.
Jac. de koffie was top. wat moeten we zonder je. volgende keer de auto s in spiegelbeeld. en A4 tje in de rij richting.

Lindsay artc-155
Junior Member
Junior Member

ma apr 12, 2010 19:41

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/img][/img]

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

ma apr 12, 2010 20:57

Zonde van die zilveren 75. Op een gespinde Mazda geknald?

Ik ben wel geschrokken van de rondetijden van de 75TS cup. Man: 2:10 en sneller, daar hoop ik aan het einde van het seizoen aan toe te komen... Stiekem vermoed ik dat de auto's die 2:10 rijden, toch wel een beetje van een ander nivo zijn dan mijn low-budget TS-je? :?

Maar goed, ik zat wel thuis balend op de bank de webcam en twitter in de gaten te houden, terwijl ik vanaf de kerst bezig ben geweest om op tijd klaar te zijn voor 11 april. 7 mei ben ik weer fit en er wel bij!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

TurboMarc
Guru
Guru

ma apr 12, 2010 21:01

Pieter,

We duwen je wel naar de 2:10 hoor :!:
Meedoen is nog steeds belangrijker dan winnen :wink:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

ma apr 12, 2010 21:30

Toen hoorde ik mijn rondetijd van 2.07!!
:thumbs:
Respect. Tof dat je er eindelijk bij bent en dat je gezondheid ook weer in betere conditie is.
Erg mooie 155, echt concoursstaat!

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

ma apr 12, 2010 21:33

Bangkok liep ook snel maar het als nood greep een speciale uitlaat gemonteerd. (150 DB).
:D
Ben nog steeds hoogst verbaasd dat ik niet direct van de baan ben geplukt.. :shock:
Had 's avonds wel een flinke tuut in m'n oren moet ik zeggen!

Ben nu mijn filmpjes aan het uploaden..geeft een aardige indruk van de herrie :-)

Terug naar “Racen - Algemeen”