za mar 27, 2010 13:58
Alles is zelf te doen, het hangt van je eigen handigheid af of je het zelf wilt doen natuurlijk.
Carburateurs is een kwestie van benzineleiding los en deksel eraf (5 schroeven en een vleugelmoer als het Webers zijn). Deksel voorzichtig loshalen ivm fragiele pakking, dan zie je vanzelf de vlotters die tegen een kogeltje komen. Om bij het naaldje zelf te komen moet je (als ik het goed herinner) eerst de vlotter loshalen (met een dun boortje oid het asje eruit tikken). Een vlotter mag ook niet lek zijn, dat kan je ook gelijk controleren of er geen benzine inzit. Niet de vlotter verbuigen in ieder geval!
Klusje is prima even zelf te doen als je zorgvuldig kunt werken.
Maar nogmaals, ik zou eerst even het luchtfilter loshalen om te kijken of de sterke benzinelucht ook daar vandaan komt.
Kleppendeksel loshalen om de olielekkage te verhelpen (nieuwe pakking of misschien alleen even schoonmaken en/of een likje vloeibare pakking) is een nog simpeler klusje.
---
Eric