johnnyboy33

hallo

ma jul 11, 2005 17:31

Hallo allemaal

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een A.R.33 1.7 S 16v
Nu wil ik de schokbrekers vervangen en nieuwe banden erop leggen.
Nu zie ik dat mijn voorbanden aan de binnenkant helemaal zijn versleten.
en dat de veerpootgaten zijn uitgeboord, mijn veerpoten staan als het ware meer naar binnen toenaast de 4 gaten zijn dus eigenlijk nog eens 4 gaten.
Zitten dus eigenlijk tegen elkaar aan.
er zit ook een stang tussen de veerpoten.
kan me voorstellen dat dat het probleem van mijn banden slijtage is.
waarom is dat gedaan ???
en wat moet ik nu zeggen als ik mijn banden moet laten uitlijnen ????
kan nu dus niet gewoon de fabriek instellingen handhaven.
Wil niet dat mijn nieuwe banden ook zo gaan slijten

groetjes

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: hallo

ma jul 11, 2005 17:39

Dat klinkt alsof iemand (met succes?) geprobeerd heeft om de voorwielen wat meer camber te geven (ze wat schuiner op de weg te zetten) om zo (in combinatie met die stang, dat zal een veerpootbrug zijn) ervoor te zorgen dat je hopelijk harder/directer de hoek om kunt. Inventief typje geweest trouwens, denk niet dat de meeste mensen er zo maar aan zouden durven beginnen voor straatgebruik.

Ik denk dat 't nog werkt ook, maar dan zou het inderdaad wel 's kunnen kloppen dat je voorbanden idioot hard slijten aan de binnenkant. Maar, als het slobgaten zijn (uitgeveilde originele) dan moet 't ook mogelijk zijn om de veerpoten weer in de oorspronkelijke stand terug te zetten lijkt me. Hooguit past dan misschien je veerpootbrug niet meer, tenzij dat een verstelbare was. Een uitlijnboer snapt dat wel als je 't 'm uitlegt en dit laat zien, mocht je het niet zelf willen/kunnen.

Kan je er anders niet een foto van maken/plaatsen? Ben stiekem wel nieuwsgierig.

Succes ermee!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

johnnyboy33

RE: hallo

ma jul 11, 2005 18:17

Zal zo spoedig mogelijk een fotootje maken....
het moet toch niet zijn dat de banden meer slijten volgens mij moet het bandenvlak toch goed verdeeld zijn....
Ik dacht dat met de goede uitlijning de slijtage minder moet zijn als nu..
tenminste dat dacht ik ....

Gebruikersavatar
tdk146
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: vr feb 25, 2005 22:32
Locatie: Nederland

RE: hallo

ma jul 11, 2005 21:37

ligt er aan hoe hard de vorige eigenaar een hoek om wilde met de 33 :wink:
Gr Tom Koppen.

Gehad :146 17IE
146 18TS 16V 165pk.
En diversen andere merken. ;-)

Gebruikersavatar
Woody34
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 562
Lid geworden op: di jan 04, 2005 17:20
Locatie: Capelle a/d IJssel

RE: hallo

di jul 12, 2005 10:11

Een sprintje heeft standaard wat negatief camber.
Afhankdelijk van je rijstijl zou ik het of zo laten of aan laten passen door de uitlijner.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”