Hoi Alfisti,
Ik woon sinds kort in Luxemburg en heb afgelopen week mijn GTV 2.0 V6 TB naar de Luxemburgse APK gebracht. De auto werd afgekeurd op de verliching en de remmen die niet goed werkten. De auot mocht alleen nog maar naar huis of de garage rijden (binnen Luxemburg). Normaal heb ik mijn auto in onderhoud bij een goede garage in Nederland, maar zover kon ik dus niet rijden. Bij de Alfa dealer in Lux heb ik de auto laten repareren (inclusief nieuwe remschijven). Vanochtend weer naar de keuring en ... weer afgekeurd. Het linker achterwiel remt helemaal niet en dus ben ik weer terug naar de Alfa dealer gegaan die zeer verrast was. Zij hebben de auto nagekeken en hadden slecht nieuws voor mij (zij praten gebrekkig Engels omdat ik heel slecht in Frans ben). Wat ik begrijp is dat het pompsysteem van de remmen kapot is en geheel vervangen moet worden. De kosten van deze reparatie kosten maar liefst 1500 EURO. Ik vraag mij af of dit kan? Iemand enig idee? (het zijn dus niet de remschijven en de remklauwen maar het pompsysteem maar ik weet niet of ik et duidelijk uitleg)
Groet,
Lars