Vorige week kwam ik terug van vakantie en wilde uiteraard nog even een rondje rijden in de gt, maar toen ik weg reed hoorde ik de bekende 'pok' (remmen vast?), maar het feit is dat ik de gt nooit op de rem parkeer, maar altijd in de versnelling...
anyway, rijden deed ie, maar hij het remmen leek het een beetje te trillen..
vandaag ben ik voor het eerst sinds mijn vakantie even de snelweg op geweest naar bunnik en op de terugweg viel het me pas op (of het gebeurde niet op de heenweg, of ik had nog slaap in mijn ogen), maar toen trilde voor mijn gevoel het rechter voorwiel wel erg.. logisch zoals ik dan even redeneer is, doet ie het bij mijn volgende rempoging ook, en ja.. toen ook.
ik heb ook nog even op de afrit een stukje op de handrem geremd, en daarbij voelde ik niets trillen.. dus een grote kans dat het aan de voorwielen ligt.
Nu ben ik even een rondje om de auto gelopen toen ik geparkeerd stond en ik zie rechtsvoor wel twee vertikale streepjes zitten, het lijkt wel ter grootte van het remblok (de uiterste randen van het blok). en als ik mijn mijn vinger over de streep ga, dan voel ik een opstaand randje.
Nu is mijn vraag, kan dit het getril bij het remmen als gevolg hebben.
en zo ja, kan het erg veel kwaad en hoe kun je dit het beste schoonmaken?
en zo nee, wat dan wel..