Heb van het revisiebedrijf een tijd geleden de kop terug gekregen.
Nieuwsgierig en eigenwijs als ik ben wilde ik eea controleren, zit er nog ergens straalgrid....zitten de veren correct om, is alles goed gemonteerd....etc..
Bij de check kom ik de volgende dingen tegen:
-op inlaat zijden zitten kleprubbers (zijn ook volgens rekening vervangen) Op uitlaatzijde zitten geen kleprubbers..... klopt dat?! (uitgaande klepgeleiders zijn vervangen)
-op een klepsteel (inlaat) zit wat pitting....(oude kleppen zijn gebruikt) Wel is de steel ligt opgeschuurd...kan niet beoordelen of het voldoende is maar daar ga ik vanuit omdat het revisiebedrijf alles zo in elkaar heeft gezet.. Ik heb het idee dat de pitting net niet/wel de kleprubber raakt...het spant erom. Ik vraag me nu twee dingen af...
a) kan ik op deze manier de kleprubber niet snel afschrijven?
b) kan het kwaad voor klepgeleider?
-de klephoedjes zijn van onderen bijgeslepen... ik heb het idee dat ze niet de originele hoedjes hadden en het op deze manier hebben opgelost. btw. de hoedjes komen niet aan clips...dus dat zou geen probleem mogen zijn. Ook kan het nog zijn dat ze de kleppen op maat hebben gemaakt en daardoor de hoedjes moesten bijslijpen ... op de inlaatklep staat ate 5676 (misschien dat iemand weet welke klep dit is? Verder staat op de rekening "kleppen op hoogte brengen ivm kleppen stellen in de toekomst. iemand een idee wat dit precies inhoud? btw uitgaande klepzetels zijn ook vervangen.
Ik ga ervan overigens van uit dat het revisiebedrijf alles goed heeft uitgevoerd maar toch ben ik benieuwd naar jullie inzichten hierover. Moet zeggen dat de rest mi goed uit ziet.
misschien voor de kleprubbers handig: het betreft 1600 blok van het type 105.26/A*S (oorspronkelijk uit een Super Nuova als ik het goed heb)