Giel
Guru
Guru
Contacteer: Website

vraag over rook na het starten

ma jul 04, 2005 21:19

Hallo,
Ik heb een gtv 2000 uit 1975 als de motor goed warm is na zo'n 400 km op de snel weg en dan na het tanken denk dat dat 25 min. duurt als ik hem dan weer start komt er een licht blauwe rook uit echt veel.Als het olie is dan moet die toch altijd zo'n walem geven bij het starten en bij inhouden en weer gas geven komt er iets rook olie rook uit maar lang niet zo veel als na het starten bij een warme motor.
Wie weet hier wat meer over er zitten Weber's op met een 0,59 sproerers inplaats van 0,55 wat standaard is.Bij 0,55 stoot de auto bij een vaste snelheid 80 km of 60 km enz vandaar dat er een grotere sproeier is in gezet nu is dat weg maar heb ik daar nu een rookboot voor terug???

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: vraag over rook na het starten

ma jul 04, 2005 21:36

Dit lijkt mij meer iets voor de afdeling Technische Vragen. Maar goed. Gebruikt de auto olie? Moet je regelmatig bijvullen?

Giel
Guru
Guru

ma jul 04, 2005 21:58

Ja iets maar niet dat ik er steeds een hoop bij moet gooien ik heb er nu 600 km mee gereden en ga morgen kijken hoe veel ik er bij moet gooien

kroehlur

di jul 05, 2005 09:51

Je klepdichtingen en/of klepgeleiders zijn versleten.

Misschien boft je en hoef je maar de dichtingen te vernieuwen maar dat lijkt mij niet. Kop af, nieuwe dicthingen en geleiders en kan je verder. Als je dan toch bezig bent....... :wink:

bralfa
Guru
Guru

di jul 05, 2005 11:06

Lijkt zeker een zaak van verrotte klepseals.

Deze kun je vervangen met de kop erop hoor!!! Tis niet ff maar tis zeker te doen.
Shut up and ride!

kroehlur

di jul 05, 2005 11:32

Ja - kan, maar de kans dat de geleiders en andere dinge ook versleten zijn is best groot. Vandaar mijn opmerking dat hij misschien boft en dat het dus misschien alleen de dichtingen zijn.

juultje
Guru
Guru

di jul 05, 2005 13:42

De kop eraf is toch ook weer niet zo heelveel werk :)
In plaats van nieuwe geleiders kun je er ook een busje in laten zetten is een stuk goedkoper.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 05, 2005 15:04

Als het olie is dan moet die toch altijd zo'n walem geven bij het starten en bij inhouden en weer gas geven komt er iets rook olie rook uit maar lang niet zo veel als na het starten bij een warme motor.
Giel, inderdaad klepseals en of geleiders zoals de heren hierboven zeggen....enne het bovenstaande (quote) komt in later stadium.

Misschien heb je mazzel en zijn het de seals. aannemelijker is dat het meer is want seals alleen geven niet zo'n grote walm als jij beschrijft.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Giel
Guru
Guru

wo jul 06, 2005 08:24

Oke ik weet een stuk meer dank jullie wel

Terug naar “Algemene Technische vragen”