Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

Inhouden 75 TS

zo jan 24, 2010 19:12

Hallo alfisten.

Ik zit nu al een tijdje met het volgende probleem.
Naarmate de motor warmer wordt, begint de motor in te houden. Als ik gas geef, komt het vermogen er met horten en stoten in.
Brandstof filter e.d zijn al vervangen bougies en kabels zijn ook nog maar een paar maanden oud.

Wat zou dit kunnen zijn?
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Andretti Molletti

RE: Inhouden 75 TS

zo jan 24, 2010 19:18

Kun je iets specifieker zijn cq gedetaileerder?

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

Re: RE: Inhouden 75 TS

zo jan 24, 2010 19:39

Kun je iets specifieker zijn cq gedetaileerder?
Ik zal het proberen.
Als de motor koud is, niets aan de hand. Na 10 minuten ongeveer, als ik wil optrekken reageert de motor minder op het gaspedaal Dan gebeurt er even niets om daarna weer vol op te pakken dan valt het vermogen weer even weg en dan is het er weer. Dit gebeurt ook als ik op een constante snelheid rijd. Het is steed maar kort.
Hij valt ook niet in toeren terug. maar het vermogen is gewoon even weg.

Alsof je opeens tijdelijk 30 PK minder hebt
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Andretti Molletti

RE: Inhouden 75 TS

zo jan 24, 2010 20:17

geen idee....

1) controleer met warme motor of beide bobines vonken
2) loopt je luchthoeveelheidsmeter wel soepel?
3) is je vacuumslang van je benzinedrukregelaar niet gescheurd?
Ik zou zelf eens benzinedruk meten...
Als onder belasting je motorvermogen instort is er of een serie bougies die niet werkt en of een te kort aan benzine

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7061
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Inhouden 75 TS

zo jan 24, 2010 21:59

rotors en verdelerkappen ook meenemen in het onderzoek! voel ook of er speling op de assen van de rotor zit. Was laatst volgens mij ook iemand hier die daar last van had..
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Andretti Molletti

Re: RE: Inhouden 75 TS

zo jan 24, 2010 22:09

rotors en verdelerkappen ook meenemen in het onderzoek! voel ook of er speling op de assen van de rotor zit. Was laatst volgens mij ook iemand hier die daar last van had..
joehoeeee, O:) tijdje terug dat wel :lol:

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: Inhouden 75 TS

ma jan 25, 2010 17:29

Bedankt heren, Ik zal er woensdag even in duiken. En ook al deze dingen na lopen.

Vandaag deed ie het natuurlijk weer prima :?
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Andretti Molletti

RE: Inhouden 75 TS

ma jan 25, 2010 18:32

vandaag was de luchtvochtigheid 0%... het vriest nogal, misschien wijst dat toch op vochtproblemen in elektronica en ontsteking in het bijzonder?

Gebruikersavatar
Ba
Member
Member
Berichten: 209
Lid geworden op: di feb 27, 2007 19:18
Locatie: Gouda

Re: RE: Inhouden 75 TS

ma jan 25, 2010 23:08

rotors en verdelerkappen ook meenemen in het onderzoek! voel ook of er speling op de assen van de rotor zit. Was laatst volgens mij ook iemand hier die daar last van had..
joehoeeee, O:) tijdje terug dat wel :lol:
Hier nog één:

Afbeelding

Alfa 75 TWIN spark? :mrgreen:

Echter had ik hierbij niet de problemen die jij had, die van mij had ook last van horten en stoten bij belasting maar enkel en alleen bij een koude motor (Warm was er niets aan de hand :-k )

Een mogelijkheid is ook nog dat de BDP sensor wat los zit; heb ik ooit eens gehad en mijn 75 had er vreemd genoeg alleen met warme motor last van. Je kon wel goed aan de toerenteller zien dat het in de elektronica zat, deze schokte ook heen en weer.

(Let bij jou ook tijdens het schokken op de toerenteller!)

Al zou je zeggen dat als er een slechte ontsteking is de motor het slechter moet doen terwijl deze koud is ipv warm. Ik zou eerder de brandstoftoevoer en de inlaattraject verdenken. Temperatuursensor is wellicht ook mogelijk, dat de motor extra brandstof blijft injecteren terwijl deze al warm is.
75 Indy TS 1992

Terug naar “Algemene Technische vragen”