Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

spoorstang 145 Voorzien!

vr jan 01, 2010 21:56

even een vraag, tengevolge van 'ongewild contact' met een stoeprand heb ik nu een kromme spoorstang van mijn 145 1.6 16v uit '97.
Die wil ik dus gaan vervangen, rechtbuigen is geen optie. Het betreft de spoorstang die uit het stuurhuis komt en vastzit aan de stuurkogel.
Hoe is die bevestigd in het stuurhuis? De bevestiging zit natuurlijk onder de hoes. Moet het hele stuurhuis eruit, nee toch (hoop ik)? Zo te zien kom je er niet echt lekker bij.
Verder staat het wiel nu 'positief'. Denk dus dat ik ook een kromme veerpoot en/of wielhub heb. met wielhub bedoel ik het 'huis' waar het wiellager inzit.
Iemand nog zoiets liggen en wat nog goed is? het gaat om Rechtsvoor.

Mvg. Richard www.berlina.nl
Laatst gewijzigd door Berlina addicted op ma jan 04, 2010 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: spoorstang 145

za jan 02, 2010 04:55

Het zal je veerpoot zijn. De fusee is gietmetaal. alfa164superwebmaster heeft van mij een fusee overgenomen voor de auto van zijn buurman. Misschien dat hij de oude nog heeft liggen, die had een defecte wiellager. Ik vermoed dat jij sowieso wel een nieuw lager moet gaan zetten met deze schade, dus het kan zijn dat je die fusee kan gebruiken? Anders past die van een 1.4 TS ook. De 1.8 en 2.0 hebben andere remtangen en zijn niet 1 op 1 overgezet te krijgen.

het stuurhuis is relatief eenvoudig los te maken, het is minder gepruts dan bij een boxer.

Berlina addicted
Guru
Guru

Re: RE: spoorstang 145

za jan 02, 2010 11:01

Het zal je veerpoot zijn. De fusee is gietmetaal. alfa164superwebmaster heeft van mij een fusee overgenomen voor de auto van zijn buurman. Misschien dat hij de oude nog heeft liggen, die had een defecte wiellager. Ik vermoed dat jij sowieso wel een nieuw lager moet gaan zetten met deze schade, dus het kan zijn dat je die fusee kan gebruiken? Anders past die van een 1.4 TS ook. De 1.8 en 2.0 hebben andere remtangen en zijn niet 1 op 1 overgezet te krijgen.

het stuurhuis is relatief eenvoudig los te maken, het is minder gepruts dan bij een boxer.
Ok, dank voor de info, Wiellager moet ik idd. vervangen want die hoor je nu (heb er even een stukje mee gereden). Ik probeer eerst een ander fuseestuk te 'scoren'. Als het wiel dan nog positief staat dan kan ik altijd nog de veerpoot vervangen. Ik heb nl. het idee dat het probleem echt in het fuseestuk zit :?

Mvg. Richard www.berlina.nl

Berlina addicted
Guru
Guru

RE: spoorstang 145 Voorzien!

ma jan 04, 2010 18:29

Met dank aan louis van vanlingenalfaparts gevonden een spoorstang, fusee en veerpoot. Nu nog even monteren en uitlijnen.

Mvg. Richard www.berlina.ml

Terug naar “Algemene Technische vragen”