die schroefjes dienen voor dat men de remschijf recht en goed kan monteren. als er iets vuil tussen je naaf en remschijf komt kunnen je remmen gaan trillen bij het remmen, je remblokken scheef afslijten of je gebruikt maar een klein deel van je schijf.Same to you.![]()
Maar hebben we nog steeds geen antwoord voor de schroefjes, waarvoor dienen die eigenlijk.![]()
Denk dat antwoord al gegeven is door andere forummers in dit draadje.
Bij de RWD renaults... of nog zeldzamer: bij de rijdende RenaultsEn natuurlijk de vraag, bij welke renooits moet je nou wel oppassen om de wiellager er niet af te laten donderen met het loshalen van die schroeven?
Da's een echte auto met een renooitstikkert er op he.Deze Dre?
![]()
weinig maar de passing van een conisch boutje geeft geen enkel ruimte voor beweging.Wat is het afschuifmoment van een M6 boutje dan?
Toch blijft dit staan...Draai jij je wielen niet vast dan? Mocht het wel kunnen dan zou dat maar 1 keer kunnen gebeuren, daarna blijft de schijf immers tegen de wielbouten aan zitten. Of je zou heel hard achteruit moeten rijden en nogmaals zo hard moeten remmen dat de schijf kan verdraaien....