Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Rokende giulia

za dec 19, 2009 17:52

Wanneer ik daarstrxx de giulia liet draaien in de garage, kwam er nogal veel witte rook uit de uitlaat. De garage is niet verwarmd dus ik veronderstel dat dit normaal is bij deze temperaturen?

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Rokende giulia

za dec 19, 2009 17:57

In deze koude lucht redelijk normaal ja. Ga maar eens kijken wat er uit auto's komt die nu langsrijden... Beetje het zefde effect als dat je nu in de kou uitademd, lijkt mij.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Rokende giulia

zo dec 20, 2009 13:04

koelvloeistof niveau in orde?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1281
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: Rokende giulia

zo dec 20, 2009 13:42

Gewoon condens hoogstwaarschijnlijk(motor ademt ook in en uit als jezelf) hou wel even in het oog dat je je uitlaatsysteem genoeg droogblaast.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Rokende giulia

zo dec 20, 2009 17:18

Na een kwartier moet dit wegzijn. Heb ik ook bij mijn wagens die ik af en toe start om ze los te houden.

Ik controleer altijd eerst de olie en koelvloeistofniveaus.
Daarna rustig warm laten draaien, soms op ongeveer 2000 toeren laten.

Meestal komt er dan dikke witte damp uit de uitlaat

Dan weer een beetje variëren. Ik voel de motor en de slangen warm worden.

De witte damp verdwijnt en een "normale" uitlaatgas (?) komt eruit.
Daarna wordt de radiator warm en nog later slaat de koelvin aan. Dit duurt ongeveer 15-20 minuten.
Ik stop als ik het uiteinde van de uitlaat warm/heet genoeg vind.
Wat je dan ook ziet is dat er druppels vocht plek op de grond of tegen de bumper is neergeslagen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”