gwen
Junior Member
Junior Member

Mooie sound voor Guilietta

di dec 08, 2009 11:04

Mijn spruitstuk 4-1 is gescheurd en moet vervangen worden voor een type 105 [4-2-1]
Als de boel er dan toch af is meteen mmar goed doen en er voor zorgen dat er een mooie sound uitkomt na montage.

Wat is de beste of mooiste oplossing? Past alles van een 105 serie vlekkeloos op een 116 serie? ik neem aan van niet. En een brulpijp voor een 116 ben ik op het forum nog nergens tegengekomen.

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Mooie sound voor Guilietta

di dec 08, 2009 14:16

105 past niet zomaar op een 116-serie. Waarom zou je dat doen dan? Gewoon een leuk setje van CSC kopen, de maken wel leuk spul voor de 116-serie. Standaard spruitstuk met voordemper. CSC-midden en achterdemper.
Een brulpijp zoals op een 105 bestaat niet voor een 116 vreemd genoeg.

Goedkopere oplossing is gewoon alles standaard nemen en dan één demper er tussen uit zagen.

Ik had op mijn Alfetta gewoon standaard voor- en middendemper, en daarachter en zelffabrikaat brulpijp. Was het eerste deel van een standaard-achterdemper, afgezaagd bij de pot en daar en rechte pijp op gezet. Geluid was hard maar echt waanzinning gaaf! :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=B8ZG55gIjZc

Daarvoor had ik een vergelijkbaar trucje uitgehaald maar dan met een dubbel eindstuk. Echter was de aansluiting niet lekker op de middendemper en zodoende heb ik de voor bovenstaande einddemper gekozen:
http://www.youtube.com/watch?v=_mtoTviAqfY

Ik heb eventueel nog een nieuwe CSC-middenpijp voor je liggen, dus zonder demper. Geeft hetzelfde effect als een brulpijp. Is echter wel voor een 75TS zonder kat, maar dat past volgens mij ook op een Giulietta (zelfde wielbasis)
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'07 Saab 9-7X 5.3i V8

http://www.alfa-giulia.com

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

di dec 08, 2009 14:19

Ik kan je ook van harte een Ansa-einddemper aanraden met het laten vervallen van de tussendemper.
Dan komt er een lekkere pot met herrie uit :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
R Nine T '21

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 08, 2009 17:13

Er bestaat een CSC vervanging voor het spruitstuk. Een soort spaghetti uitlaat waar ook een aangepaste voorpijp bij hoort. Best wel prijzig en nogal overkill voor een 1.6 denk ik zo. Gewoon een spruitstuk van een type 2 of 3 er in hangen, en dan kan je tot de achteras met standaard 75 spul verder. Ik denk dat ik nog wel zo'n spruitstuk heb liggen.

Achterpot vervangen door een stuk pijp zou ik niet doen. Dat geeft echt veel te veel herrie en komt nooit door de APK. Als je een dikke sound wil hebben kun je de middenpot eventueel wel vervangen door een stuk pijp. Dat heb ik zelf ook op een van mijn Giulietta's gehad, en nooit problemen met keuren.

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 08, 2009 23:08

Je kunt de uitlaat ook standaard houden, en open luchtfilters monteren. Heb je geen last van bij kruis-snelheden, maar geeft een waanzinning Nordmotor-geluid bij vol-gas

Just my 2 cents.
''Drive tastefully''

Richard Kremer
Full Member
Full Member

do dec 10, 2009 21:11

En als je een paar centen over hebt kun je altijd nog naar EPS gaan.

Groet Richard kremer
ALFA loos

gwen
Junior Member
Junior Member

vr dec 11, 2009 21:38

Voor alle reacties bedankt. Tot nu toe gaat het met een tipo 105 spruitstuk prima op de Giulietta. De sound is nog even afwachten, zeker als er iets met het luchtfilter kan worden geregeld.

Terug naar “Algemene Technische vragen”