Dat was dus voor de 4 cylinder twinsparks.Ik meen ooit hier ergens gelezen te hebben dat de vervangingstermijn in eerste instantie 120.000km was, maar dat dit met de tijd door Alfa Romeo is teruggeschroefd naar 60.000km. Als dat zo is dan zullen ze dat, vermoed ik, niet voor jan met de korte achternaam hebben gedaan.
Bij vliegtuigen, generators, heftrucks, hijskranen en scheepsmotoren en al dat soort dingen wordt dat ook gedaan. Een van de redenen dat de interval voor de TS in Nederland meer is teruggesteld -in sommige landen is ie nog 80.000 of zelfs 100.000- is die filedruk hier.het zou ook om de draaiuren (of nog veel beter, draai omwentelingen van de krukas) van het blok moeten gaan ipv km-stand, veel in de file staan slijt het riempie ook aardig van (en helaas staan we dat met zijn alle steeds vaker in de file ondanks dat de media het tegenovergestelde beweren)
daar wordt idd met uren gemeten, maar mij lijkt omwentelingen nog beter (1 uur 1000tpm of 10min 9000tpm is wel een verschil)Bij vliegtuigen, generators, heftrucks, hijskranen en scheepsmotoren en al dat soort dingen wordt dat ook gedaan. Een van de redenen dat de interval voor de TS in Nederland meer is teruggesteld -in sommige landen is ie nog 80.000 of zelfs 100.000- is die filedruk hier.het zou ook om de draaiuren (of nog veel beter, draai omwentelingen van de krukas) van het blok moeten gaan ipv km-stand, veel in de file staan slijt het riempie ook aardig van (en helaas staan we dat met zijn alle steeds vaker in de file ondanks dat de media het tegenovergestelde beweren)
Hallo, nou ik heb zonet ondervonden bij welke kmstand de riem vervangen moet worden. Mijn zoon koopt vandaag een 156 2.5 V6 bij een Alfa-specialist in Dordrecht en vanavond na nog geen 25 kilometer kon hij al door mij terug gesleept worden naar garage. Het was een klap en niets meer 90% zeker dat het de distributie is. Dat zullen we nog horen. Auto was van eerste eigenaar uit 98 met 217000 km op de teller goed oderhouden. Distributie was bij 153.000 vervangen dus 63.000 kilometer geleden. We zouden zekerheidshalve over een maandje laten vervangen. Ik kwam net tot de ontdekking dat auto in februari zijn beurt had gehad bij. jawel 215000 km dus blijkbaar heeft hij een poosje lang stilgestaan ben ik bang voor.
Ik ben zelf 48 jaar en al vreselijk veel oude auto's gehad en heb dit nooit zelf meegemaakt daarom was ik er altijd vrij makkelijk mee. Na dit zou ik zeggen. "neem geen risico! ". Vraagje nog: De kosten bij de 156 hetzelfde als bij de hier boven genoemde 166 2.5?
Hallo, nou ik heb zonet ondervonden bij welke kmstand de riem vervangen moet worden. Mijn zoon koopt vandaag een 156 2.5 V6 bij een Alfa-specialist in Dordrecht en vanavond na nog geen 25 kilometer kon hij al door mij terug gesleept worden naar garage. Het was een klap en niets meer 90% zeker dat het de distributie is. Dat zullen we nog horen. Auto was van eerste eigenaar uit 98 met 217000 km op de teller goed oderhouden. Distributie was bij 153.000 vervangen dus 63.000 kilometer geleden. We zouden zekerheidshalve over een maandje laten vervangen. Ik kwam net tot de ontdekking dat auto in februari zijn beurt had gehad bij. jawel 215000 km dus blijkbaar heeft hij een poosje lang stilgestaan ben ik bang voor.
Ik ben zelf 48 jaar en al vreselijk veel oude auto's gehad en heb dit nooit zelf meegemaakt daarom was ik er altijd vrij makkelijk mee. Na dit zou ik zeggen. "neem geen risico! ". Vraagje nog: De kosten bij de 156 hetzelfde als bij de hier boven genoemde 166 2.5?
Natuurlijk was er wel garantie op. Jij koopt als particulier bij een bedrijf iets. Daar zaten verborgen gebreken aan. De consumentenwetgeving in Nederland is zodanig dat jij als "leek" mag verwachten dat die auto gewoon z'n geld waard is. Je kan met dit defect zelfs de koop nog ongedaan maken. Je zal er misschien voor naar de rechter moeten, maar die gaat je in het gelijk stellen tenzij jij iets hebt ondertekend waarin je uitdrukkelijk afstand doet van al je recht op garantie en dergelijke.Er was geen garantie op
Dat is dus de vraag, als je als particulier iets koopt van een bedrijf zonder dat er expliciet gemeld is dat er geen garantie op zit, is volgens de wet de leverancier altijd garantieplichtig in Nederland. Oftewel, heeft de verkoper je laten ondertekenen dat je afziet van garantie?geen garantie is gewoon geen garantie, wanneer koper daar bij een gebruikte oudere auto expliciet van op d ehoogte is gesteld. (en misschien zelfs de keuze heeft gehad de auto met garantie voor een hoger bedrag, want dat is de consequentie, te kopen. dat er dan wel coulance is, pleit voor de garage.
ze lijken er in ieder geval zelf van op de hoogte dat de auto gekocht is zonder garantie... maar goed, kosten zullen hetzelfde zijn, zelfde motor en lay-out als in een 166 2.5.Er was geen garantie op