lieven

manual alfa 33

vr jul 01, 2005 15:18

hallo,
is er iemand die me kan helpen aan de manuals van een alfa 33 1.7 V 4x4 bouwjaar 1992 ?
Ik zit met het volgende probleem, de starmotor krijgt de motor niet rond wanneer de wagen warm staat. Startmotor, batterij en bekabeling zijn reeds nagezien en vervangenen en de timing van de motor is volgens mij ook in orde alhoewel ik geen manuel heb. Kan iemand mij helpen.
groeten :wink:

Remco S
Guru
Guru

RE: manual alfa 33

vr jul 01, 2005 19:01

inprinciepe heb je dan aan een Vraagbaak voor de Alfa 33 al genoeg, het electrische schema als je dat bedoeld is voor de startmotor exact hetzelfde, de startmotor is ook hetzelfde als die van een 16V (2 wiel aangedreven)

Wat ik gek vind in jouw verhaal is dat de startmotor alleen de motor niet rondkrijgt als deze warm is, dan zal ik zelf denken dat de startmotor in het huis klemt.

ik denk dat jij met de timing van de motor de stand van de distributie bedoeld. Ik neem aan als de auto wel start als de motor koud is dat deze wel goed staat, of heeft de motor nog helemaal niet gelopen?

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 01, 2005 20:10

Is dat geen verhaal van een defect startrelais ?

Mobster

ma jul 04, 2005 10:00

Effe proberen met schroevendraaier tegen de + pool v.d. startmotor. Dan weet je het direct...

lieven

ma jul 04, 2005 22:50

Volgens mij is het geen defect in de startkring daar de starter de accu plat trekt, zelfs met een nagelnieuwe accu. Wanneer je de wagen start door hem te duwen (in 2de versnelling) gaat dit warm ook heel moeilijk.
de wagen rijdt anders overigens prima en koud start hij zoals het hoort, bij starten hoor ik wel een spoel klikken na opzetten vanhet contact maar ik denk dat dat een spoel is die in het tussendiffenentieel zit, maar ook daar heb ik weinig of geen info over.
groeten Lieven

Terug naar “Algemene Technische vragen”