Mobster

33 Koni geel + apex

vr jul 01, 2005 14:44

De achterkant van de 33 wordt binnenkort aangepast.

Gele koni's achter 80 2537 SPORT
Ik heb als prijs 97 € /stuk incl. TVA.
Is dit een goede particulierprijs of kan het nog goedkoper?

Tevens weet ik nog niet welke veren ik moet steken.
Coilovers ga ik niet gebruiken, maar ik wil de achterkant toch wel wat verlagen denk zo'n 3 cm..

Welke APEX veren worden er aangeraden?

p.s. Dat van de koni's inkorten en uitlijnen met chassis weet ik ondertussen al (dank aan forza)

reijnaje
Guru
Guru

RE: 33 Koni geel + apex

vr jul 01, 2005 14:49

Ik heb geloof ik ook rond de 90 betaald maar dat was wel na behoorlijke garagekorting, heb je dus wel goed geregeld lijkt me.

Pas je de dempers zelf aan of pas je je wielkasten achter aan zodat de demper verder omhoog gaat?

Mobster

vr jul 01, 2005 14:58

Ik loop met beide ideen in mijn hoofd, maar ik denk dat ik maar de dempers ga aanpassen...

p.s. Reinaje, die achteras voor je begint hier te roesten :wink:, maar ik moet binnenkort wel zeker naar NL (23 juli)

reijnaje
Guru
Guru

Re: RE: 33 Koni geel + apex

vr jul 01, 2005 15:06

p.s. Reinaje, die achteras voor je begint hier te roesten :wink:, maar ik moet binnenkort wel zeker naar NL (23 juli)
:oops: Oeps, zie PB.
Ik loop met beide ideen in mijn hoofd, maar ik denk dat ik maar de dempers ga aanpassen...
is dat dan goed zelf te doen? Ik loop eerder met het idee rond een bus op de wielkasten te lassen. Maar vraag me dan weer af hoe sterk dat is. Moet ik dan bus met rand aan de onderkant nemen en die van onderuit lassen?.... eerst maar wat info vergaren hierover voordat ik ga experimenteren. (niet op een straatauto)

Mobster

vr jul 01, 2005 15:36

Dempers inkorten kan toch niet zo moeilijk zijn, stukje van de zuigerstang :wink:

Maar als je er een bus op last zou dat zeker sterk genoeg zijn.
Met een rand is niet nodig. bus bovenaan dichten met plaat +3 mm dik met een gat in.
(van lassen ken ik dan wel weer wat)

reijnaje
Guru
Guru

vr jul 01, 2005 15:55

Zit daarvoor voldoende schroefdraad aan de de zuigerstang dan? Of heb je een manier om die zelf aan de stang te maken?

Mobster

vr jul 01, 2005 16:35

Schroefdraad maken op geharde assen moet je met de draaibank doen, beitel met diamantpunt.

Als je niet zo goed met een draaibank kunt werken, dan laat je dit best doen...

reijnaje
Guru
Guru

vr jul 01, 2005 17:50

Schroefdraad maken op geharde assen moet je met de draaibank doen, beitel met diamantpunt.

Als je niet zo goed met een draaibank kunt werken, dan laat je dit best doen...
Ikzelf heb er helaas geen maar ik weet wel een computergestuurde te staan. Heb daar de naafgaten van mijn velgen ook laten uitdraaien. Koste toen alleen kopje koffie voor degene die hem bedient, kijken of hij ook schroefdraad kan tappen.

Huib
Guru
Guru

di jul 05, 2005 08:42

Als je toch geld uitgeeft aan de dempers zou ik voor een setje Intrax of Eibach veren gaan.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di jul 05, 2005 10:19

Als je toch geld uitgeeft aan de dempers zou ik voor een setje Intrax of Eibach veren gaan.
:thumbs:

Ik maak hier geen reclame, maar Apex is idd geen kwaliteit. (Niet goed afgestemd op de auto en sterk verminderdcomfort/weggedrag (stoterig) en hij zakt ook nog eens door na verloop van tijd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Mobster

di jul 05, 2005 16:26

Ik heb me een setje eibach veren aangeschaft. (wel nog prijzig)
Hopelijk is er ook nog wat comfort...

Rees Cees

wo jul 06, 2005 00:00

Apex komt bij de importeur van Sparco vandaan. Apex is beslist niet slecht. wil je veren hebben die echt goed zijn dan moet je contact opnemen met merwede springs, die kunnen alles maken.

bij verlagen moet je idd je dempers ook aan passen. hoe? ik weet het en heb het ook voor mijn racers gedaan. let wel voor straat auto´s zou ik niet extreem gaan verlagen (max 20mm rondom) ivm comfort en weggedrag.

Mobster

wo jul 06, 2005 10:03

Tja,

Forza, kennis is macht. :thumbs:
Als ik in NL woonde zou ik de koni's bij je laten aanpassen, maar ik woon net iets te ver.

Eibach spreekt van ongeveer 30 mm verlaging.

Gisteren even verschil opgemeten met een IE en tot de vaststelling gekomen dat een 33 QV vooraan ongeveer 35 mm lager staat (toen de veren nieuw waren waarschijnlijk 30 mm) en achter standaard gebleven is, dus dat zit wel goed.

Als de koni's niet te hard staan zal dat nog wel meevallen zeker...

De auto wordt niet veel meer gebruikt op de weg, hij staat meestal netjes in de garage en ik wil er af en toe eens een dagje circuitwerk mee doen in Castellet.

Het is ook deze auto waar ik de 16V motor met compressor in wil, maar dat project schiet voorlopig niet echt op... :roll:

33Nico16V

vr aug 05, 2005 17:39

Ik heb me een setje eibach veren aangeschaft. (wel nog prijzig)
Hopelijk is er ook nog wat comfort...
Dan wil ik wel eens weten waar jij die Eibach veren voor een 33 hebt aangeschaft ik heb heel het land afgebeld zelfs importeur en kunnen niets meer leveren voor me 16v.

bertone bartjû

zo aug 07, 2005 10:01

Misschien ben ik ff de wijsneus :^o maar als je niet meer dan 3 cm verlaagt lijkt het me niet nodig de dempers zo aan te passen. De dempers zitten naar mijn mening dan nog voldoende binnen hun werkgebied.
Voor het echte verlagingswerk (bij race afstelling bijvoorbeeld) heeft Koni dacht ik ook nog ingekorte versies :thumbs: Je kunt koni overigens gewoon bellen met dit soort vragen zij zitten in Oud beijerland (NL).
Ik rij persoonlijk al jaren met gele koni's en "goede" verlagingsveren van bijvoorbeeld Eibach inderdaad, en nog nooit problemen gehad.
Dit geldt overigens alléén bij nieuwe dempers! Gebruikte dempers kunnen gaan lekken als je ze plotseling in een ander werkgebied van de cylinder zet :wink:

Terug naar “Tuning onderwerpen”