ErikGT

RE: Fluittoon in 3e versnelling

zo nov 15, 2009 21:53

Rechts heeft ie het probleem absoluut niet, dus kraakvrij kan wel degelijk.
En die zelfde dealer heeft mij 980 excl btw, excl montage, laten betalen voor een nieuwe carter pan terwijl je hem los voor 336.19 kan bestellen. Dat bedoel ik met belachelijk hoge rekeningen :)

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Fluittoon in 3e versnelling

zo nov 15, 2009 22:34

Ligt ook een beetje aan de kwaliteit van de draagarmen, als je origineel monteerd gaan ze veel langer mee dan die imitatie dingen, die kun je volgend jaar weer vervangen. Ik heb altijd beide op voorraad en helaas willen de meeste mensen imitatie omdat ze goedkoper zijn. Helaas begrijpen ze niet dat ze op de langere termijn duurder uit zijn...
Amen.

Mijn facelift 156 heeft nu 245dkm op de klok en ben aan mijn 3e set bovenste draagarmen bezig en 2e set onderste.
Elke 100.000 de bovenste en bij 200.000 de onderste + bovenste.
Kraken? ja soms bij bepaald weertype en enkel hoorbaar bij uitstappen als de motor stil gezet is en in de ergste gevallen op een stille asfalt weg en de radio uit. Een dag later is het weer weg! Het zijn gewoon de rubbers, bij montage van de nieuwe zet ik ze altijd met wat vet in elkaar.
Het kraken is niet eens storend en blijkbaar ben ik altijd de enigste die het hoort.
En ja natuurlijk altijd alles origineel.
Fijne dealer die zo'n uitspraken doet. :roll:

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Fluittoon in 3e versnelling

zo nov 15, 2009 22:45

Rechts heeft ie het probleem absoluut niet, dus kraakvrij kan wel degelijk.
En die zelfde dealer heeft mij 980 excl btw, excl montage, laten betalen voor een nieuwe carter pan terwijl je hem los voor 336.19 kan bestellen. Dat bedoel ik met belachelijk hoge rekeningen :)
Als mijne kraakt hoor ik het ook alleen rechts. :wink:

Wat de fluittoon betreft, mijn 6 bak floot heel erg met warm weer.
Achteraf bleek dat de aircopomp te zijn, als ie hard moest werken (+30 graden buiten) kreeg je een fluit toon waarvan je zou zweren dat het de versnellingsbak was. De airco kon zijn warmte niet kwijt en bouwde daardoor teveel druk op.

Ik heb genoeg versnellingsbakken vervangen vanwege lagers die floten dus ja ik weet hoe dat klinkt. Een alfa monteur gaf ook als diagnose de versnellingsbak en vertelde dat het vaker voor komt en dat ze er oud mee worden.

ErikGT

RE: Fluittoon in 3e versnelling

ma nov 16, 2009 19:06

Je hebt kraken en je hebt KRAAAAAAAAAAAAAAKEN. Ik schrok me de eerste keer helemaal kapot. Dacht de de wielen er onderuit vielen zo erg ;)
De draagarm is vandaag vervangen en het gekraak is weg :)

En toen ik toch bezig was heb ik meteen en setje cloverleaf velgen laten monteren ;)
Afbeelding

Misschien dat ik hem nog een cm of 3 laat verlagen...zit nog te twijfelen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”