Gebruikersavatar
elrico
Full Member
Full Member
Berichten: 426
Lid geworden op: do nov 02, 2006 22:01
Locatie: Tienen - België

Stationairloop boxer-carbs niet optimaal

wo nov 11, 2009 20:09

Zoals aangegeven wat probleempjes met het mooi op stationair toerental terug komen van een boxer 1,5 op carbs. Zie, hoor filmpje .....

Afbeelding

Ontsteking staat juist ( eerste streepje na T ), toerental is mooi 800, co bij stationair is 1,7%, carbs zijn gesynchroniseerd .....
Bij gasgeven duurt het veel te lang, soms minuten, vooraleer hij weer op 800 rpm komt. Hendels of vlinders hebben geen "haakpunt" en komen direct in ruststand....... CO misschien iets te laag ???? Zaterdag gaan we eens proberen met een colortunebogie alle cylinders een nakijken .....

Shoot met die oplossingen !!!!

Grts, Eric
1997 Alfa 145 Multirosso
1985 Alfa 33 1.5 QV Grigio Nisida
1984 Alfa Sprint 1.5 QV Bianco Capodimonte
1984 Alfa Giulietta 2.0 Rosso Veneziano
2012 Peug 107

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Stationairloop boxer-carbs niet optimaal

wo nov 11, 2009 20:17

draai allevier je mengselschroeven maar eens anderhalve slag uit
ontsteking afgesteld met losgenomen vacuumslangetje van de vervroeger?
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
elrico
Full Member
Full Member
Berichten: 426
Lid geworden op: do nov 02, 2006 22:01
Locatie: Tienen - België

RE: Stationairloop boxer-carbs niet optimaal

wo nov 11, 2009 20:20

Jep... met slangetje van de vervroeger los en afgedopt ..... mooi op eerste na T ....

CO schroeven staan 3 omwentelingen los ..... nog wat meer geven dan ????

Grts, Eric
1997 Alfa 145 Multirosso
1985 Alfa 33 1.5 QV Grigio Nisida
1984 Alfa Sprint 1.5 QV Bianco Capodimonte
1984 Alfa Giulietta 2.0 Rosso Veneziano
2012 Peug 107

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Stationairloop boxer-carbs niet optimaal

wo nov 11, 2009 20:24

hahaha ja doe maar :wink:

ontsteking moet 8 tot 10 graden voor BDP staan
staan de carbs ook goed synchroon?
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
elrico
Full Member
Full Member
Berichten: 426
Lid geworden op: do nov 02, 2006 22:01
Locatie: Tienen - België

RE: Stationairloop boxer-carbs niet optimaal

wo nov 11, 2009 20:29

Jep .... carbs staan zo goed als gelijk .... kijk maar in het filmpje ... na het colortunen zal ik ze nog wat beter proberen te krijgen, al zit er echt nauwelijks verschil in ....
Dat merkpunt is toch 8-10 graden ???? Eerste streepje na T ????
1997 Alfa 145 Multirosso
1985 Alfa 33 1.5 QV Grigio Nisida
1984 Alfa Sprint 1.5 QV Bianco Capodimonte
1984 Alfa Giulietta 2.0 Rosso Veneziano
2012 Peug 107

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Stationairloop boxer-carbs niet optimaal

wo nov 11, 2009 20:42

ik kijk er dus niet naar, ik draai aan de stroboscoop tot die rond de 10 zit, en zoek dan de T op door aan de verdeler te draaien
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Algemene Technische vragen”