Een fantastische zaterdag gehad.
Het begon allemaal vroeg met de vrije training. we (Rob en ik) hadden een laatste modificatie aan het onderstel aan gebracht afgelopen week. Nu maar even kijken of het zou helpen.
In de vrije training hadden we toch even de snelste tijd neer gezet. een 2.09, de rest volgde op afstand. maar een vrije training zegt niet veel.
Voor de kwalificatie waren we als eerst op de baan en in slechts 2 ronden zetten we de poleposition neer, 2.08 rond (gelijk een ronde record).
Toen was het wachten tot 15.30 uur voor de race, de zenuwen gierde door mijn keel. 30 raceauto´s achter me
Na de opwarmronde op de positie linksvoor...............5 seconden en lampen op rood en daarna uit. een wereld start en gelijk naar binnen in de Tarzan om te blokken. ik liep aardig weg in de eerste ronde. op het rechte stuk kon ik echter een 944 niet 2x blokken en moest hem voorbij laten gaan. er volgden nog 4 auto´s. halfweg de wedstrijd mega problemen met de remmen. Na één rondje rustig er aan toch weer trappen en een vijfde plaats was het hoogst haalbare.
In de tweede wedstrijd van de vijfde plaats vertrokken. In de eerste bocht knalde twee auto´s voor me op elkaar vaarvan er één in de grindbak verdween (nog 3 voor me). het werd een titanen slag tussen een saxo en mij. ronden lang vochten we om de eerste plaats. constant stuivertje wissellen. op het eind na 12 ronden kwam ik 0.4 sec te kort. In de tweede race de snelste raceronde van de wedstrijd naar 2.07 gebracht, dat was ook de snelste ronde in de wedstijd gereden van het hele veld.
Een tweede plaats................eindelijk na drie jaar de beloning voor hard werken van een heel team.
Bij deze nog bedankt jongens.
De beker is voor mijn dochter die er erg blij mee is.
Nou dat wil ik dus meer.........op dat podium (italia a zandvoort 2e?)
Met een vijfde en tweede plaats werd ik tweede in het dagklassement van de ZAC