wo sep 23, 2009 21:05
Met het vervangen bij een 16v heb ik geen ervaring, wel bij de V6, maar zoveel anders zal het niet zijn.
-Multiriem eraf/los.
-Leidingen los, olie opvangen.
-Pomp verwijderen.
-Nieuwe pomp plaatsen, alles dus in omgekeerde volgorde terug monteren.
Tips: 1) Vergeet niet om nieuwe koperen afdichtringen te plaatsen.
2) Na alles terug gemonteerd te hebben het systeem eerst vullen, je stuur zonder
draaiende motor links en rechts onderuit draaien zodat de olie zich goed verdeelt.
Olie bijvullen op niveau, motor starten en bovenstaande bewegingen herhalen.
Wederom niveau controleren, check ook even of er nergens lekkage is opgetreden, zo nodig
de wartels van het leidingwerk even aandraaien.
Harry Tijssen
Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00