beste alfa romeo liefhebbbers,
mijn 33 maakt een ratelende (vrij hard!) geluid als ik naar rechts stuur, is dat dan de homokineet die kapot is en zo ja, hoe kan ik dat vervangen?
alvast bedankt!
jepKlinkt idd als de homokineet. Is de aandrijfashoes ooit stuk geweest? Wellicht is er toen vet uitgelopen wat de homokineet heeft beschadigt. Wiellager maakt een brommend geluid. Ook tijdens het rechtuitrijden.
Je kan denk ik beter een complete tweedehands as op de kop tikken en die monteren.bedankt Kas!
als iemand mij een redelijke "to do" beschrijving voor het vervangen van een homokineet op een oprit kan tikken; graag
onzin, we hebben het toch over een 33??Een complete as wisselen is veel meer werk. En dan moet je ook de versnellingsbakolie vervangen. Gewoon dat veertje lospielen en de homokineet schuift er dan gewoon, misschien met behulp van een plastic hamer, vanaf. Hoes monteren, homokineet ( ander ) er wer op, vet erin en je kunt de kineet er weer op tikken. Klemmen vast maken. As weer in de behuizing schuiven. En de rest weer vast maken.
Hier vind je meer info. Het is dan wel van een Honda Visstick maar dat maakt niet uit.