De meeste van jullie weten wel dat ik een grote fan ben van de FIA GT en met name de murcielago RGT. Voornamelijk om zn enorm mooie geluid!!!
Nu waren er 7 en 8 september trackdays van reiter engineering op de salzburg ring. Ik een mailtje gestuurd of ik daar gewoon mag komen. Krijg ik een erg enthousiast mailtje terug dat ik van harte welkom ben en gelijk een inschrijf formulier erbij om 2 rondjes te mogen meerijden in een van de race taxies (zoals ze die dan voor het gemak even noemen). Je kon kiezen uit de lamborghini gallardo blancpain trofy, de gallardo GT3, de diablo GT2 en de murcielago RGT.
Nou daar heb ik verdomt kort over na zitten denken dus ik me gelijk ingeschreven voor de murcielago en centjes overgemaakt.
´s Maandags gelijk na mn werk richting oostenrijk en ergens midden in de nacht aangekomen bij mn hotel wat een prachtig uitzicht had op Salzburg.

´s Morgens weer vroeg op om naar het circuit te gaan.
Daro aangekomen en mn welkomst pakketje en bandje te hebben gehad van de mooie Dorine gelijk maar even naar Peter Kox gelopen. Ik zeg... ga een paar rondjes met je meerijden. Inmiddels was ik al beetje berucht bij het team (voornamelijk omdat ik ff daro heen kom om een rondje mee te mogen in de mucielago, zelfs Peter vond het echt bizar!! ) Ben verder eigenlijk een beetje opgetrokken met Peter Kox en zn vrouw omdat ik geen donder begrijp van duits. Na een paar leuke gesprekjes met Hans Reiter (juist de teambaas) en Peter Kox, die overgens alfa liefhebber schijnt te zijn (nu kan die al helemaal niet meer stuk bij me), ben ik in de murcielago RGT gestapt.
Ipv de gebruikelijke 2 rondjes kreeg ik er 3 van Peter. En over deze auto kan ik je maar 1 ding zeggen. Een achtbaan is echt voor poesies!!!!!!!!! Wat een machine!!!!!!!!! De wagen gaat niet alleen heel hard, maar remt nog harder (zelfs met stalen schijven die ze er onder hadden gezet ipv de normal carbon remmen) en het bochtenwerk is al helemaal gek hard!!!! Er zit zelfs een bochten combinatie in waar je bijna met 270 km per uur doorheen gaat. En ik maar denken dat ik bij iedere bocht eruit vliegt. Bijkt achteraf dat als je met de 2009 wagen zou rijden incl carbon remmen je zeker 10 sec per rondje harder gaat (de mannen zijn helemaal lijp die dat doen!!!).
Later op de dag mocht ik nog een rondje of 5 mee met prins Albert van trump van nogwat dinges (hij heb een lange naam

Ik heb er een mooie compilatie van gemaakt. De onboard beelden krijg ik nog opgestuurd door Peter Kox, die had namelijk een speciale camera in de auto hangen.
http://www.youtube.com/watch?v=0pM7d1vYhK8
Het is alleen jammer dat moviemaker en youtube weer eens elkaar niet snappen, beeld formaat klot dus niet helemaal.
En nog een paar fototjes:






ciao
Mischa
(die deze super VIP behandeling nooi meer vergeet!!!)