hoornstra
Advanced Member
Advanced Member

Maranello in de problemen door manager Bosato?

za sep 05, 2009 09:22

Vandaag in de Telegraaf.
Manager Bosato laat beslag leggen bij Maranello.
Linkje lukt effen niet, het is nog vroeg.
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Maranello in de problemen door manager Bosato?

za sep 05, 2009 09:39

Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

hoornstra
Advanced Member
Advanced Member

za sep 05, 2009 09:54

Bedankt.
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za sep 05, 2009 10:25

Beetje duf weer, lekker de grote jongen uithangen met je geld, en als het ineens moeilijk wordt mogen anderen de gevolgen dragen..

Er zal neem ik aan mbt de geinvesteerde gelden wel een overeenkomst zijn hoe en wanneer het opeisbaar is? zo nee erg dom...
Dan moet je als investeerder de consequentie trekken dat een investering in een bedrijf niet alleen is voor wanneer het voor de wind gaat, maar ook voor moeilijke tijden enige ruggegraat van een investeerder verwacht mag worden . Juist dan kan een bedrijf sterk(er) uit een crisis komen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

GiuliaReis
Full Member
Full Member

za sep 05, 2009 11:21

Slecht nieuws, ben er pas nog geweest om die mooie 105 collectie te bewonderen. Je zult je auto er maar net gebracht hebben.
Dat er snel duideijkheid komt voor het personeel.
Thoughts of an idle mind

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za sep 05, 2009 12:11

Het lijkt me dat er alleen duidelijkheid in deze situatie kan komen als er ook duidelijkheid bestaat in de manier waarop de investering in het bedrijf gedaan is. Een verstandig persoon zou dit met losse BVs gedaan hebben en constructies in de statuten hebben ingebouwd die plotselinge de-investeringen of verkopen van belangen zonder medeweten en toestemming van andere aandeelhouders limiteert. Of dat in deze zaak ook gedaan is, komt niet ter sprake in het artikel. De enige andere manier van investering die ik me kan voorstellen is dat er een geldlening is verstrekt, zonder dat daar een vastgesteld onderpand voor is gegeven of een vast rentepercentage afgesproken is. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er op zo'n onprofessionele manier zaken gedaan is, maar uiteindelijk weet je maar nooit.

Sowieso zal er zeer waarschijnlijk geen claim op het geinvesteerde bedrag gedaan kunnen worden, maar hooguit op een percentage van de waarde van het bedrijf en de voorraad. Het lijkt me, zelfs in deze moeilijke tijden, niet ondenkbaar dat een of meerdere investeerders dit bedrijfsdeel wel willen overnemen tegen deze waarde. Er zal dus zeer waarschijnlijk voor alle partijen wel een oplossing komen, zonder dat Maranello binnenkort op BVA-Auctions te bewonderen zal zijn. Bij Maranello wordt er gewerkt en daar wordt geld mee verdient, de waarde van de voorraad zal niet echt meer dalen ondertussen, dus op zich zou het geen gruwelijk slechte investering zijn.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Maranello in de problemen door manager Bosato?

za sep 05, 2009 21:02

Er zal dus zeer waarschijnlijk voor alle partijen wel een oplossing komen, zonder dat Maranello binnenkort op BVA-Auctions te bewonderen zal zijn.
Die is er al bijna, en nee die komen niet op de bva of soortgelijke veilingen. Dat zou ook niet kunnen.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo sep 06, 2009 21:50

Ben wel benieuwd wie de werkelijke constructie weet te ontrafelen?

Wie is/was er aandeelhouder in Maranello? The Entertainment Group, iemand privé of toch Lab Ventures? Wie kan er in het KVK registerkijken naar de bestuurders? Lab Ventures heeft inmiddels een redelijke reputatie als het om dit soort praktijken gaat.

Is er nog een keer een jaarrekening gedeponeerd? Hoeveel geinvesteerd/resultaten?

Hoe zat het toen met de soap rondom Mugello? Zelfde investeerders?

Ik draag de zaak overigens een warm hart toe, en hoop dat ze een mooie doorstart kunnen maken. Leuke mensen, prachtige autos, hoge prijzen...zo hoort het ;-)

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 06, 2009 22:01

ook met toegang tot de KVK gegevens (no problemo op zich daar aan te komen) lijkt het mij niet netjes dat allemaal vervolgens op een forum openbaar te gaan maken.
Voegt lijkt mij ook niets toe behalve dat de nieuwsgierigheid van deze en gene bevredigd kan worden...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Maranello in de problemen door manager Bosato?

zo sep 06, 2009 22:17

ook met toegang tot de KVK gegevens (no problemo op zich daar aan te komen) lijkt het mij niet netjes dat allemaal vervolgens op een forum openbaar te gaan maken.
Voegt lijkt mij ook niets toe behalve dat de nieuwsgierigheid van deze en gene bevredigd kan worden...
Tja...als wilt weten hoe de hazen lopen...en het is gewoon 'publieks info' hoor, je kan het zo opvragen van elke BV in Nederland...niets spannends aan. Ik zou dan ook niet weten waarom het niet netjes is om vrij toegankelijke informatie dan ook niet op een vrij toegankelijk forum te posten...mensen zouden in het algemeen juist eens wat kritischer moeten kijken waar ze hun zuur verdiende geld en bezittingen naartoe brengen.

Hoge bomen vangen veel wind! En je kiest altijd zelf of en met wie je in zee wilt gaan... als het dan mis gaat...je kan ook wachten tot het in een volgend nummer van de Quote staat, want reken maar dat over LAB Ventures wel een verhaal gaat komen gok ik...en ik ben wel benieuwd of dat ook de link van Borsato naar Maranello is. En wat is de rol (of niet) van Unico Glorie?

Nochmaals, vind het een geweldig bedrijf, maar enig Peter R de Vries gevoel leeft bij mij ook wel..

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 07, 2009 00:35

Kijk...ik kijk op de site van Lab ventures en denk hé dat adres ken ik!

LAB Ventures en Maranello zitten dus allebei op hetzelfde adres...Vreelandse weg nr. 7!

http://www.brandsters.com/brandsters.pdf

Overigens is ook Rik vd Boog - directeur van Ajax - betrokken bij deze affaire:
http://www.ajaxshowtime.com/index.php?msg=30609&page=1

Deze is ook leuk...
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4753 ... de___.html

Nu...als je net een paar miljoen in deze boevenclub hebt gestoken als vastgoedboer, wat doe je dan als je dit leest...terughalen wat er nog te halen valt en helaas, denk ik dat Maranello daar ook last van heeft, als understatement.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 07, 2009 01:04

En wat te denken van deze:
http://geld.nl.msn.com/nieuws/article.a ... =149523584

Wat ik echter niet snap - wat is nu de relatie gedachte achter een investering of betrokkenheid in Maranello!??? Een hobby van de aandeelhouders in LAB? Unico Glorie met zijn Ferrari Maranello?

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 07, 2009 04:00

Ook een leuke...elke keer dat er een bedrijf op Vreelandseweg 7 failliet dreigde te gaan...werd snel het adres gewijzigd...zodat de curator niet op locatie zou komen zoeken - beetje vreemd als je daar dan een bult ferraris aantreft ;-)

De vennootschappen van het viertal (note: het betreft hier dus LAB Ventures) maakten afgelopen jaar stuk voor stuk aanstalten om te vallen, maar werden telkens kort daarvoor op papier verplaatst naar de bedrijfshal van de failliete bakkerijmachinefabriek in Nijverdal. Deze locatie staat bekend als sterfhuis van vennootschappen. Dit blijkt uit onderzoek van De Telegraaf. Alle failliete bedrijfsonderdelen worden stilletjes overgeheveld naar de oude fabriekshal in Nijverdal, waar voorheen banketbakkersmachines werden gebouwd. 'Op die manier zou de curator in die faillissementen niet het idee krijgen om in het Hilversumse pand bij andere bedrijfsonderdelen van Lab rond te gaan snuffelen', weet een ingewijde.

Na de verhuizing werden de meeste Lab Venture-bedrijfjes razendsnel doorverkocht. De nieuwe bestuurder van de bedrijfjes blijkt echter onderwerp van onderzoek in een faillissement met een fraudeluchtje. 'Ik heb een sterk vermoeden van faillissementsfraude', bevestigt de Rotterdamse curator Glenn Haulussy in het bewuste faillissement van Van Keulen Bakkerijmachines. Ook in dat faillissement werd vlak voor het omvallen van de onderneming gewisseld van adres, directie en aandeelhouders.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 07, 2009 04:16

Ook een leuke...elke keer dat er een bedrijf op Vreelandseweg 7 failliet dreigde te gaan...werd snel het adres gewijzigd...zodat de curator niet op locatie zou komen zoeken - beetje vreemd als je daar dan een bult ferraris aantreft ;-)

De vennootschappen van het viertal (note: het betreft hier dus LAB Ventures) maakten afgelopen jaar stuk voor stuk aanstalten om te vallen, maar werden telkens kort daarvoor op papier verplaatst naar de bedrijfshal van de failliete bakkerijmachinefabriek in Nijverdal. Deze locatie staat bekend als sterfhuis van vennootschappen. Dit blijkt uit onderzoek van De Telegraaf. Alle failliete bedrijfsonderdelen worden stilletjes overgeheveld naar de oude fabriekshal in Nijverdal, waar voorheen banketbakkersmachines werden gebouwd. 'Op die manier zou de curator in die faillissementen niet het idee krijgen om in het Hilversumse pand bij andere bedrijfsonderdelen van Lab rond te gaan snuffelen', weet een ingewijde.

Na de verhuizing werden de meeste Lab Venture-bedrijfjes razendsnel doorverkocht. De nieuwe bestuurder van de bedrijfjes blijkt echter onderwerp van onderzoek in een faillissement met een fraudeluchtje. 'Ik heb een sterk vermoeden van faillissementsfraude', bevestigt de Rotterdamse curator Glenn Haulussy in het bewuste faillissement van Van Keulen Bakkerijmachines. Ook in dat faillissement werd vlak voor het omvallen van de onderneming gewisseld van adres, directie en aandeelhouders.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 07, 2009 04:25

En op hetzelfde adres, nog zo'n leuk typt:

HJB Finance Management - een beetje googlen en ja hoor de ex CFO van The Entertainment Group - EN ex-Finance manager van HESSING !? Wellicht ligt daar de link...

http://www.linkedin.com/pub/harald-bartelds/a/2a/4b

Tjonge jonge...wat een stelletje koekenbakkers daar. Het begint een beetje op Griep & Co van de Amsterdamse Taxicentrale of de soep van Gizmondo (de gefragementeerde Enzo) te lijken...

Terug naar “Het Forum Café”