Vandaag nog eens wat klusjes in/bij de Spider gedaan.
Tijdje geleden was de toerenteller defect gegaan en die heb ik toen omgebouwd dmv een 75 toerenteller.
Moest hem alleen nog goed afstellen en dacht nu ik toch bezig ben eens meten met de scoop hoe mijn onstekingspulsen zijn.
Ik had namelijk al een tijdje een wiebelende toerenteller die eigenlijk synchroon liep met het blok.
Met de scoop er op blijkt dat de onsteking inderdaad niet erg stabel is, zo onstabiel zelfs dat de scoop geen frequentie meting er op kon doen.
Ook viel mij op dat de bobine soms overslaat naar de aansluiting van de toerenteller, mogelijk dat dit de oorzaak van mijn defecte toerenteller was.
Nu mijn vragen:
1) blijkbaar zit er dus speling op de ontsteking, is dit op te lossen (reviseren) of moet ik op zoek naar een andere ontstekingsunit?
2) Waarom slaat de bobine soms over naar een van zijn eigen aansluitingen? De verdeelkap en rotor zien er nog goed uit.
3) Er lijkt op de gewichtjes van de vervroeger speling te zitten, het eerste stuk heb je geen weerstand van de veertjes, is dit normaal?