zus

alfa garage buitenland

di jul 28, 2009 13:40

Hallo,

ik heb even een vraagje namens mijn broer. Die zit momenteel in Tsjechie, op vakantie, en nu is er iets mis met zijn alfa. Hij heeft zowel gas als benzine, maar nu rijdt ie niet meer goed op benzine, dus is ie aangewezen op gas. Maar dat is daar niet heel veel te vinden. Dus had ie gevraagd of ik een alfa (of fiat) garage kan vinden in de buurt van praag. Weet iemand van jullie hoe ik daarachter kom? Ik had al op google "garage alfa praag" ingetypt, maar dat blijken alleen dealers... Iemand van jullie ervaring met het vinden van garages in het buitenland?

merci alvast!

inge

Rene33
Full Member
Full Member

RE: alfa garage buitenland

di jul 28, 2009 14:12

Inge, ik heb je een pb gestuurd.
Alfa 166 2.4 JTD 10V
Alfetta GTV DL-32-KN
Alfasud Sprint 1.5 "Veloce",
Alfa 33 JX-43-BL / GJ-FL-64 / YZ-46-YB / HH-BZ-43
Alfa 75 ZN-04-DX
Alfa 155 1.7 TS 8V
Alfa 156 TN-BD-70
Alfa 146 TD.

Andretti Molletti

di jul 28, 2009 14:53

www.anwb.nl

dit is een alfa forum ... de bovenstaande link is een pechhulpverlener.... de beste zelfs ;)

Rene33
Full Member
Full Member

di jul 28, 2009 16:06

dit is een alfa forum ... de bovenstaande link is een pechhulpverlener.... de beste zelfs
:roll:

ik heb "zus" een pb gestuurd met wat adressen van alfa en fiat garage,s, heb een keurig pbtje terug gekregen met een bedankje.....niets mis mee toch, om zo,n vraag hier te stellen?? er worden wel eens meer "ander soort" vragen hier gesteld en beantwoord.
Het kan zijn dat een van de forumleden weleens in Praag zijn of haar alfa heeft laten repareren, fijn dan toch als je dit adres kunt krijgen waar een ervaring al is opgedaan....tuurlijk is de anwb een prima hulpverlener om te contacten, echter ik snap best de vraag die hier gesteld wordt.
Ach ja, wat maakt het ook uit, topic mag denk ik op slot...
Alfa 166 2.4 JTD 10V
Alfetta GTV DL-32-KN
Alfa 75 ZN-04-DX
Alfa 155 1.7 TS 8V
Alfa 156 TN-BD-70
Alfa 146 TD.

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 28, 2009 17:24

Eens met Rene33!!
Hoe kan een topic méér Alfa-related zijn dan wanneer je met je Alfa met pech in the middle of f*cking no where staat en je een geweldige zus hebt die hier een oproep wil plaatsen!?!?

@zus: Hoop dat je "broer" met de informatie van Rene33 of de ANWB verder komt!! :D
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Rene33
Full Member
Full Member

di jul 28, 2009 17:36

Helemaal dan weer eens met jou Martijn :wink:
Ik heb "zus" wat adressen gegeven; alfa/ fiat servizios in Praag( daar staat hij momenteel) en ze heeft dit inmiddels doorgegeven aan haar broer, prima toch!
Als we elkaar zo een beetje kunnen helpen en je op dat moment niet het idee hebt er helemaal alleen voor te staan,..... :thumbs:
Alfa 166 2.4 JTD 10V
Alfetta GTV DL-32-KN
Alfa 75 ZN-04-DX
Alfa 155 1.7 TS 8V
Alfa 156 TN-BD-70
Alfa 146 TD.

Stefan Elshout
Full Member
Full Member

di jul 28, 2009 21:59

de anwb zal vast niet komen helpen als je auto prima rijd, zei het op LPG..... en een LPG tankstation plaatsen in tsjechie doen ze denk ik ook niet.
Well done!!! ik vind het al mooi dat iemand zijn zus vraagt om een bericht te typen op het alfa forum :D
Fulvia Coupé / 130 Coupé / Dino Coupé / 33 1.7IE / Thema 8.32

Andretti Molletti

ALFA ROMEO GARAGE!

di jul 28, 2009 23:34

de anwb zal vast niet komen helpen als je auto prima rijd, zei het op LPG.....
Vast wel!

de mobiliteit is in het geding en daar sluit je een verzekering voor af.
Gezien een eerder topic (http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=42029) snap ik nog steeds niet wat niet technische mensen bezielt om met een blok techniek van 10 duizende euro's op vakantie te gaan en niet voor

€20,- extra

Een verzekering af te sluiten. een keer bellen naar Nederland met je mobiel is al duurder en je moet maar afwachten of het wat oplevert.
Daarnaast is het zo dat half Nederland wel een verzekering heeft op het mobieltje want als je jaarlijks gratis verstrekte foontje stuk gaat tja dan... :roll:
Ik vind het persoonlijk verkeerde zuinigheid en denk dan sluit gewoon een verzekering af.
Dat je dan een dealer in Praag niet goed genoeg vind en met google niet verder komt dan "garage alfa praag" terwijl je met Alfa Romeo (ja zo heet het merk nou eenmaal) garage praag wel alles vind: http://prague.tv/prague/shopping/car-dealers
Tja....
ik ben een simpele ziel en fakkel mij maar af, maar als jullie hierboven ooit hetzelfde aantal Alfisten bij elkaar kunnen helpen als ik geholpen heb.... chapeau!
En er is overigens absoluut niets technisch aan deze vraag!
2 tientjes...

Stefan Elshout
Full Member
Full Member

di jul 28, 2009 23:50

Mij hielpen ze anders niet en heb het uiteindelijk zelf opgelost en meteen de anwb afgeschaft.

Je kan beter zelf de kennis proberen te vergaren als afhankelijk zijn van een stel maffiozo in een geel busje als je op vakantie bent, dus vandaar, duik eens in die boeken en/of verdiep je ergens in i.p.v. 26 verschillende soorten velgen onder je auto te proberen.
Dit zijn problemen die je met wat kennis van zaken gewoon op zou kunnen lossen..... zonder anwb..... en ook zonder forum.... wat dat betreft begrijp ik die reactie wel.... al blijf ik het eigenlijk toch wel mooi vinden :)
Laatst gewijzigd door Stefan Elshout op wo jul 29, 2009 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

Re: RE: alfa garage buitenland

wo jul 29, 2009 00:03

Mij hielpen ze anders niet en heb het uiteindelijk zelf opgelost en meteen de anwb afgeschaft.

Je kan beter zelf de kennis proberen te vergaren als afhankelijk zijn van een stel maffiozo in een geel busje als je op vakantie bent, dus vandaar weg met die anwb en duik in de boeken en/of verdiep je ergens in i.p.v. 26 verschillende soorten velgen onder je auto te proberen.
Dank je!
Jammer dat je de grootste vereniging van Nederland zo afschilderd zonder enige vorm van bewijs... over mafioos gesproken, er was vast een goede reden!
ik zal eens in de boeken duiken, bedankt voor de tip!!
Niet te geloven dit soort reacties :moon:

Stefan Elshout
Full Member
Full Member

wo jul 29, 2009 00:21

Ik heb het hier over degene die de problemen niet zelf oplossen, niet over degene die dit wel kunnen. Dat jij laat blijken dat dit het grootste gedeelte is zegt niks over mijn reactie maar waarschijnlijk meer over jou visie.... Of dit een gemengde visie is doet er niet toe....
Als je je niet aangesproken voelt hoeft je het ook niet persoonlijk op te nemen, vandaar ook een :moon: terug wat betreft de boeken want dat was minimaal net zo'n flut reactie terug. Je snapt zelf ook wel wat ik bedoel.

Rene33
Full Member
Full Member

wo jul 29, 2009 03:24

pfffff, reacties van mensen af en toe ](*,) ......iedereen heeft gelijk!! zo en nou een slot erop aub.Bedankt, enne de broek :moon: aanhouden aub!! :shock: hehe.
Alfa 166 2.4 JTD 10V
Alfetta GTV DL-32-KN
Alfa 75 ZN-04-DX
Alfa 155 1.7 TS 8V
Alfa 156 TN-BD-70
Alfa 146 TD.

Andretti Molletti

Re: RE: alfa garage buitenland

wo jul 29, 2009 14:18

Is idd een kwestie van willen en in dit specifiek geval de regels correct toepassen...
Kennis ontbreekt het de gele ridders zeker niet... en ik kan het weten 8)

GT 75V6
Guru
Guru

Re: ALFA ROMEO GARAGE!

wo jul 29, 2009 14:22

ik ben een simpele ziel en fakkel mij maar af, maar als jullie hierboven ooit hetzelfde aantal Alfisten bij elkaar kunnen helpen als ik geholpen heb.... chapeau!
Jezelf op de borst kloppen is ook een vak... :roll:
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Andretti Molletti

Re: ALFA ROMEO GARAGE!

wo jul 29, 2009 14:30

Jezelf op de borst kloppen is ook een vak... :roll:
Dat is het niet.

Hou eens op met alles beter weten hier... daarom is de technische kennis totaal weg van dit ouwe wijven forum waar iedereen zijn voordeel uit wil halen maar niemand meer iets zinnigs inbrengt...

Het forum is (gaat) dood, lang leve de SCARB!

Trek de stekker maar uit dit forum, totaal zinloos en geen toegevoegde waarde meer in mijn optiek.

:?

€20 euro.... pffff

PS in mijn optiek een totaal trieste reactie op de topicstarter: PEEEBEEE ow ow ow wat een geweldige mededeling: PB!
Is de topic starter niet bekend met PB of kan die dat niet zelf zien??
Daarnaast is het blijkbaar top secret dat wij het niet mogen weten... waarom post je het dan???
Of je post openbaar of je post niet, maar een privepost openbaar aankondigen getuigd van .... maak het verhaal zelf af en kleur de plaatjes!
:lol:

Terug naar “Algemene Technische vragen”