Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: F1 Joke

ma jun 20, 2005 13:22

Michelin had een back-up band paraat, alleen voldeed deze ook niet aan de eisen die bocht 13 eraan stelde...
Schuldig is Michelin, ze hebben een slecht product geleverd waardoor nu toevallig meer dan de helft van het veld niet kon rijden. Had Bridgestone een slecht product geleverd dan was de rest vast ook gestart en had Bridgestone een slechte naam gekregen maar was er verder relatief weinig aan de hand geweest..

Het lijkt haast wel de EU, als de grote jongens zeuren moeten de regels aangepast worden, zeuren de kleintjes dan krijgen ze op hun donder.
De FIA hoort consequent de regelgeving na te leven en dat heeft ze gedaan.

En helaas is het publiek het slachtoffer, maar geef hier de FIA niet de schuld van, Michelin is de veroorzaker.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Rens 1.7QV
Guru
Guru

ma jun 20, 2005 13:35

idd

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

stennie
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 20, 2005 13:52

je kunt er lang en breed over praten maar er is is mijn ogen maar 1 verliezer:
het publiek. Die betalen een leuk prijsje voor een F1 race en wat krijgen ze?!?!?!?!?
ik zou mij mooi genaaid voelen door dit geintje.
Het is jammer maar de F1 helpt zichzelf er niet populairderop te worden.
Wij hebben twee keer in het Belgische gezeten om er van te genieten (en dat hebben we ook gedaan) maar zou ik nog met een gerust hart een kaartje kopen???? ik weet het niet.
het is in elk geval slecht voor de sport :twisted: :twisted: :twisted:
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 20, 2005 14:48

Vorig jaar crashte Nakano met een klapband met Kawasaki op Bridgestone banden met een gangetje van 330km/h en heeft het overleefd. MotoGP is echter een geheel andere wereld dan het huidige F1 klimaat waar het aan wederzijds respect/vertrouwen ontbreekt
om zaken goed te regelen. Nog steeds gesteggel om testkm's, aanpak budgetten etc.
Ferrari heeft waarschijnlijk haar redenen en haar ervaringen met andere teams om de GP US zo van start te laten gaan.
Het is niet een team/bandenfabrikant maar het hele zooitje. Het komt rancuneus over voor
de buitenstaander maar hoogstwaarschijnlijk is de sfeer in de paddock om te snijden.

Nu is Michelin de pineut en de volgende keer wellicht Bridgestone. In tal van sporten bewijst
Michelin uiterst betrouwbare banden te leveren dus opknopen vanwege incident is
overdreven. Het kan helaas nog altijd gebeuren.
Tijd voor een opschoonbeurt.

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: F1 Joke

ma jun 20, 2005 15:56

Vorig jaar crashte Nakano met een klapband met Kawasaki op Bridgestone banden met een gangetje van 330km/h en heeft het overleefd. MotoGP is echter een geheel andere wereld dan het huidige F1 klimaat waar het aan wederzijds respect/vertrouwen ontbreekt
om zaken goed te regelen. Nog steeds gesteggel om testkm's, aanpak budgetten etc.
Ferrari heeft waarschijnlijk haar redenen en haar ervaringen met andere teams om de GP US zo van start te laten gaan.
Het is niet een team/bandenfabrikant maar het hele zooitje. Het komt rancuneus over voor
de buitenstaander maar hoogstwaarschijnlijk is de sfeer in de paddock om te snijden.

Nu is Michelin de pineut en de volgende keer wellicht Bridgestone. In tal van sporten bewijst
Michelin uiterst betrouwbare banden te leveren dus opknopen vanwege incident is
overdreven. Het kan helaas nog altijd gebeuren.
Tijd voor een opschoonbeurt.
Bert,

De FIA heeft beslist dat die chicane er niet kwam, niet Ferrari. Michelin had zijn zaakjes niet op orde en niemand anders. Er is in deze maar 1 schuldige ener zijn een helebloel slachtoffers. Last but not least, mijn Michelin slicks blijven zitten, want punt 1 rijd ik bij lange na geen 300 km/u en punt 2 zijn ze mij iets te prijzig om zomaar weg te gooien :wink: .
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

ma jun 20, 2005 16:07

Doel van de formule 1 is vermaak bieden? Zo zou het inderdaad moeten zijn.

Dat met die banden is lullig uitgepakt, valt op zich Michelin aan te rekenen. Het kan elke andere leverancier ook gebeuren. Maar waar het om gaat is dat er een oplossing voorhanden was, met een beetje goede wil aan diverse kanten had het publiek alsnog een aantrekkelijke race kunnen zien.

Eigen belang blijkt echter zwaarder te tellen dan dat van het publiek, nota bene degenen die hun salarissen opbrengen, dus verschuilt men zich achter de regelementen. Ze zouden zich moeten doodschamen.

Collectief stoppen met het kopen van alle merchandise dus, en even een jaartje niemand nog naar één enkele GP!

Cavolo

ma jun 20, 2005 16:20

Mij pa en broer zijn wezen kijken (wonen in Chicago). Ze waren te gast bij Williaks en iedereen deed erg geheimzinnig. Uiteindelijk dus 6 wagens aan de start, het enige hoogtepunt was toen de Ferrari's elkaar bijna uitschakelden....(wat was dat een drama geweest) voor het einde van de race en de files zijn ze weer naar huis gescheurd.
Misschien was het beter geweest om de Chicane te bouwen en de Michelin teams buiten mededinging toch te laten racen?

ChickenBoy
Member
Member

ma jun 20, 2005 16:23

De Formule 1 is een business geworden waar vele miljoenen in omgaan. :-k De financiële belangen zijn dan ook groter geworden dan de sportieve. Je ziet dit overal terug, voetbal en wielrennen zijn ook erg veranderd sinds het grote geld haar intrede deed.

Misschien is het wel goed dat de F1 zichzelf zo kapot maakt, kan er weer lekker met een nieuwe klasse begonnen worden waar wat minder geld in omgaat.

Alleen erg sneu voor het publiek allemaal, vooral de Amerikanen die goed geld hebben betaald voor iets wat ze niet hebben gekregen. Wanprestatie schijnt zoiets te heten, ik denk dat de procedeergrage Amerikanen de F1 Administration wel weten te vinden!
1995 Alfa 155, 2011 Fiat 500, 2010 Mitsubishi ASX
(Ooit: 1976 X-1/9, 1985 Uno, 1988 Celica, 1990 Uno, 1994 MR2, 1996 Bravo, 1997 V70, 2001 Cherokee, 2001 barchetta, 2003 Alfa 147, 2006 Panda, 2007 Colt, 2008 Grande Punto, 2008 Mazda 5)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 20, 2005 16:35

Ik ben nu eenmaal een pragmaticus en "the show must go on" is nu eenmaal
een gevleugeld Amerikaans gezegde. Erg leuk dat er regels zijn maar waarom
zou men die ten alle tijde moeten naleven als deze negatieve gevolgen hebben??

Ferrari had gisteren zeker de dag kunnen redden (veto van Ferrari) en dat zou bij vele Amerikanen in zeer goede aarde zijn gevallen. Het is nu eenmaal een land waarbij sport een zeer commercieel gebeuren is en begrippen als airtime zijn geboren.
Na de start rijden er slechts zes auto's wat ongetwijfeld ertoe heeft geleid dat de knop
is omgegaan. Reken uit wat een commerciele schade is aangericht.

Zes BStone rijders met punten en 14 Michelinen die een demonstratie geven.
Daar blijf ik bij. Iedereen verliest en mogelijk ook potentiele sponsoren uit de US.
Lullig dat ik het moet zeggen maar in Turkije kun je als F1 team eigenaar gewoon als hork gedragen want zo werkt het financiele spelletje. Kans op een sponsordeal is in US nu eenmaal groter.

Michelin is uiteraard de schuldige maar men kan het gewoonweg niet maken in Amerika.
Vanwege verschillende redenen vind er een Amerika bijna nooit een staking plaats
en wat gisteren is gebeurd is ongehoord voor Amerikaanse begrippen.

Dit doe je in Duitsland, Spanje waar men vertrouwd is met F1 gerommel maar niet in Amerika.
Mega onprofessioneel van alle betrokkenen.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: F1 Joke

ma jun 20, 2005 16:43

Doel van de formule 1 is vermaak bieden? Zo zou het inderdaad moeten zijn.

Dat met die banden is lullig uitgepakt, valt op zich Michelin aan te rekenen. Het kan elke andere leverancier ook gebeuren. Maar waar het om gaat is dat er een oplossing voorhanden was, met een beetje goede wil aan diverse kanten had het publiek alsnog een aantrekkelijke race kunnen zien.

Eigen belang blijkt echter zwaarder te tellen dan dat van het publiek, nota bene degenen die hun salarissen opbrengen, dus verschuilt men zich achter de regelementen. Ze zouden zich moeten doodschamen.

Collectief stoppen met het kopen van alle merchandise dus, en even een jaartje niemand nog naar één enkele GP!

Helemaal mee eens. Tuurlijk heeft Shumi gelijk dat hij heeft gereden en dat hij de makkelijkste punten ooit heeft gepakt (dat zal hij toch nooit nalaten...) maar het had zoveel anders gekunt. Ferrari had zich ook anders op kunnen stellen en ook kunnen stoppen. Of inderdaad de rest laten meedoen. Deze show zegt heel veel over de regerende mentaliteit. Ik vraag me af of er 1 italiaan is die blij is met de behaalde punten. Dat Jordan en Minardi meereden is niks meer of minder dan meerijden en ook zij hadden gestopt als Ferrari dat had gedaan. Niet Michelin maar Berny zal op hele korte termijn met een goed verhaal moeten komen. Het is in dit geval te makkelijk om via de regeltjes met het vingertje naar Michelin te wijzen. Problemen zijn er om opgelost te worden. Dat is hier op grove wijze nagelaten. Ben benieuwd hoeveel rechtzaken er uit zullen voortvloeien...
Dirk - Giulia2000TS

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 20, 2005 17:03

Wat ik persoonlijk erg goed had gevonden is dat teams die gebruik maken van de Michelin
banden iedere ronde door de pits zouden rijden. Geen Michelin rijder hoeft gebruik te maken
van de zeer snelle bocht en volgens mij mag men iedere ronde door de pits.

ciclista
Guru
Guru

ma jun 20, 2005 18:15

Maar wat was er nou echt aan de hand met die banden, dat heb ik nog nergens gelezen?
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

matra sports
Guru
Guru

ma jun 20, 2005 18:46

Italianen zijn altijd blij met punten, verdiend of niet, ze maken er wel wat hips van :biggrin:

Laten we het maar niet te serieus opvatten. Wordt de F1 er kwa spanning slechter op ?
( ZEGT NOTABENE DE ALONSO FAN :shock: :shock: :shock: ) :biggrin:

Tijd voor een GP in landen die het moeilijk hebben. Gewoon voor een jaartje naar Rusland :oops: en zo.....

groeten
jos

jolinos

ma jun 20, 2005 20:01

Je mag zeker iedere ronde door spitsstraat rijden maar daar is een snelheidlimiet aan verbonden als je 73 ronden door pitsstraat moet rijden loop je zo een paar ronden achterstand op , schiet dus ook niet op.

Frits
Guru
Guru

ma jun 20, 2005 20:03

Michelin heeft waarschijnlijk erg veel voordeel gehad in de eerdere races en deze keer zaten ze aan de verkeerde kant van de limiet. Niet meer dan terecht dat de Michelin rijders dus punten verliezen tov de Bstone rijders.

Het blijft niet leuk natuurlijk als een groot deel van het veld niet rijd. Moeten ze voor de volgende keer maar een derde nood-band meenemen die zo hard en solide is dat er in ieder geval mee gereden kan worden (of was de 2e band daar voor bedoelt?)
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”