KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: F1 Joke

zo jun 19, 2005 22:53

En die Monteiro durft nog uitbundig te juichen op het podium...
Wat een aanfluiting!
Hij is kennelijk de enige die lol gehad heeft vanavond. Misschien heeft hij niet gemerkt dat de rest niet meedeed omdat ze normaliter altijd achteraan rijden. :mrgreen:

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: F1 Joke

zo jun 19, 2005 23:30

Monteiro heeft alle reden om blij te zijn, hij staat voor het eerst van zijn leven met de F1 op het podium en is nu de enige rijder die dit seizoen alle races heeft uitgereden (en heeft het debutantenrecord nu ook in handen). Die jongen is gewoon dolblij met zijn resultaat.
Dat de anderen grote problemen hadden met de banden is niet zijn schuld, hij kon rijden omdat de anderen hun zaakjes niet voor elkaar hadden.
Als Bridgestone haar banden niet op orde had dan hadden de Michelin teams ook gereden.

De grote verliezer is het amerikaanse publiek
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

edwin
Junior Member
Junior Member
Contacteer: Website

ma jun 20, 2005 00:13

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 20, 2005 07:26

Ja, dat kan je nu verwachten.. :jumping:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

matra sports
Guru
Guru

ma jun 20, 2005 09:02

Die amerikanen zullen zich :evil: :evil: :evil: :evil:
Enkele jaren terug dat akkefietje van Frari toen er iemand voorbijgelaten werd in de laatste bocht en nu dit..... ohoh....
Historisch !

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 20, 2005 09:40

Nieuwe Bibendum verkiezing na deze afgang:?:

Afbeelding

:!:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Raimon
Guru
Guru

ma jun 20, 2005 10:00

Derde worden in een optocht van zes auto´s of derde worden in een race met twintig deelnemers lijkt me een wezenlijk verschil.. Het feit dat hij alle races heeft uitgereden is inderdaad een reden om blij te zijn, zijn podiumplaats in Indianapolis absoluut niet… Hoe je het ook went of keert en bij wie de schuld ook lag: er was gewoon sprake van een zwaar gedevalueerde race.´t Was voor Schumacher de eerste race die hij dit seizoen won, normaal gesproken zou hij daar dan ook waanzinnig blij mee geweest zijn, maar zag je hem uit z´n dak gaan? Nee, dus… Zelfde geldt voor Barrichello. Normaal gesproken is het voor een coureur als Monteiro natuurlijk geweldig om het podium te halen, maar dit blijft er toch een met een luchtje…
156 SW 1.9 JTD

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 20, 2005 11:03

F1 is dood. Het is een juridisch toneelstuk geworden. Wat zullen die toeschouwers boos geweest zijn! Iedereen geld terug en later dit seizoen terugkomen!
Dirk - Giulia2000TS

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 20, 2005 11:28

F1 is dood, lang leve de WRC!!!
(waar Michelin als merk ook verdwijnt maar zustermaatschappij BF Goodrich in gaat zetten). (en wie kent BF Goodrich nog uit de VS, met die rechtzaak vanwege FORD SUV's die niet op hun wieltjes bleven staan...)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 20, 2005 11:32

F1 kan zichzelf niet besturen en dat is jammer. Onbegrijpelijk dat Ferrari niet akkoord is gegaan met het voorstel om een chicane aan te leggen. Het voorstel van de Michelin teams
was dat Michelin teams geen punten konden verdienen en de Bridgestone teams
de punten op basis van kwalificatie uitslag mochten bijschrijven. Zelds als de Ferrari's
in de aangepaste race met chicane na twee rondes mochten uitvallen, kreeg men 18 punten.
Voorwaar geen slecht voorstel. Was ik toprijder van Ferrari met 7 wereldtitels op naam
was ik niet van start gegaan. Een sport die mij zoveel heeft gebracht, moet weer op de rails
worden gebracht. Zo winnen is zevenvoudig WK Schumacher onwaardig.

Dit is geen aanval op Ferrari maar een constatering dat F1 achter de schermen compleet
verziekt is en volwassen mensen niet meer tot een akkoord kunnen komen. Het voorstel van de Michelin teams is sportief en menig toeschouwer ziet liever Michelin teams voor spek en bonen meerijden en Ferrari 100% zeker 18 punten meenemen.
Mocht de communicatie in F1 op normaal niveau afspelen, ben ik ervan overtuigd dat Ferrari
zou instemmen met het sportief voorstel om de toeschouwers een race aan te bieden.
Het sportieve niveau van de meeste teams binnen de F1 is al jaren beneden peil en toeschouwers zien al jaren flutraces en gezeur om vele miljoenen en ver verwijderd
van iedere realiteitszin.

Michelin heeft een verkeerd besluit genomen. Het oppervlak van de baan is veranderd en
Firesstone heeft ook problemen met de banden gekend in de Indy 500. Jammer maar kan
gebeuren maar een race laten plaatsvinden met 6 rijders is een farce. Kan gebeuren maar
het is aan F1/FIA en teams om de continuiteit van sport te garanderen en kan in mijn ogen
alleen met het sportieve hart.

De laatste jaren worden mensen als Ken Tyrell gemist die iets hebben met de racesport.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 20, 2005 11:36

Sergio

De bandenleverancier van de Ford was Firestone. Helaas kan zoiets altijd gebeuren.

Rens 1.7QV
Guru
Guru

ma jun 20, 2005 11:48

@bert: Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik vind het wel begrijpelijk dat Ferrari niet akkoord is gegaan met de aanleg van een chicane. Als de andere teams hun banden niet op orde hebben, moet daarvoor het circuit worden aangepast. Dus als er in het vervolg temas zijn waarbij de wegligging in bepaalde bochten tegen valt, moet dan die bocht ook aangepast worden????? Bovendien als het omgekeerd zou zijn dan denk ik niet dat die andere teams, zouden zeggen: "oww dan passen wij het circuit wel even aan. " Die zouden dan ook meer iets roepen als: "zie je wel, Michelin is beter dat blijkt nu ook wel weer."

Maar het was idd erg saai en natuurlijk, als je zo wint kun je er natuurlijk niet echt blij mee zijn en voor de F1 is het ook slecht. Maarja als je en contract hebt met een bande leverancier, dan moet je ook niet zeuren als het dan een keer fout is vind ik.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 20, 2005 12:29

Daarom begrijp ik F1 niet. Doel van F1 is aanbieden van amusement.
F1 doet voorkomen dat men met iets zeer gewichtigs en belangrijks bezig is en wie
het niet wil begrijpen, is onwetend. Het blijft slechts autoracen. Get a grip on reality en deze vertoning toont het failliet van het sportieve niveau van vele participanten in F1 aan.
Decadentie en verdeeldheid.

matra sports
Guru
Guru

ma jun 20, 2005 12:33

Heej Bert, ik wilde ook nog wat schrijven, maar alles is al gezegd :thumbs:

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

ma jun 20, 2005 12:58

Thja... was wel eens iets....;anders... :?

Ik hoop echt wel dat Michelin de aangekondigde rechtzaak ook daadwerkelijk aan zijn broek krijgt...zeker op basis van regeltje 132 (ofzo)...

Bandenleverancier moet altijd een set back up tires klaar hebben, moest de 1 keuze bandenset ontoerijkend blijken...

Hadden ze dus niet, en zal dus een mooie boete worden (ze kunnen zelfs gediskwalificeerd worden!) maar dat zal wss niet gebeuren...
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”