crimson
Newbie
Newbie

Vervanger voor Lockheed (rembekrachtiger 1750 '69)

zo jul 12, 2009 19:41

Dames en heren,

Mijn originele Lockheed rembekrachtiger heeft het begeven. Nou bestaat hiervoor een revisieset, maar met het openen van de bekrachtiger is dermate veel schade aangericht aan de bajonetsluiting, dat ik vrees dat het nauwlijks herstelbaar is. Bovendien mis ik een kunstof afdekkap.

De garage advieseerde mij een Bonaldi of Benditalia, omdat de originele Lockheed niet meer verkrijgbaar zou zijn. Deze zijn echter een stuk kleiner en dat lijkt mij geen goede zaak.

Via Ebay kwam ik bij AP Braking (www.aphydraulics.com) terecht. Het bedrijf heeft een aantal jaren geleden Lockheed overgenomen. En wat blijkt ...ze leveren een nieuwe rembekrachtiger voor de 1750, echter met een klemsluiting en in de kleur zwart. Prijs is 140 POUND!! Met de huidige koers is dat inclusief verzenden nog geen 200 EURO!

Mijn vragen:

1 Is er iemand die hiermee ervaring heeft? Het lijkt mij een betere optie dan de kleinere Bonaldi/Benditalia.
2 Wat zijn de alternatieven?

Ik hoor/lees het graag.

Alvast bedankt voor de reacties.

Johan
Het meervoud van lef is leven

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Vervanger voor Lockheed (rembekrachtiger 1750 '69)

zo jul 12, 2009 23:01

''Het meervoud van lef is leven''

Kortom, gewoon proberen?

:wink:

Ik heb een paar Bonaldi's gehad en remt gewoon goed......... :)

crimson
Newbie
Newbie

ma jul 13, 2009 12:57

Daar heb je geen lef voor nodig, maar een gezonde leef lust. Zeg maar zeker weten dat je op tijd stopt...;)

Maar ik begrijp dat de "kleinere" Bonaldi het ook prima doet.

Johan

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma jul 13, 2009 18:18

CCparts. Baarle.

Succes!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

crimson
Newbie
Newbie

di jul 14, 2009 17:09

Bedankt voor de tip!

Vandaag CCpart gesproken. Het herstellen van de huidige bekrachtiger zagen ze niet zitten. Het leveren van een nieuwe Lockheed was nog wel mogelijk. Het betreft dezelfde als reeds in het openings topic beschreven (dus zwart met met klem i.p.v. metaal en bajonet).

Volgens CCparts heeft de kleinere Benditalia te weinig capaciteit voor een 1750 en zou dat niet verstandig zijn om deze te monteren. Gek genoeg zie je regelmatig 1750's rijden met de kleinere Benditalia/Bonaldi. Dus het is niet onmogelijk.

Johan

Terug naar “Algemene Technische vragen”