Donderdag ochtend 9 uur sta ik bij Giacomini naar de Bertone &147 van Dennis te kijken...
Beetje kleppen en ouwehoeren... daarna sluit mijn zoontje even aan omdat i vrij is die ochtend... samen prutsen en praten we wat.. De bertone is al voorzien van verse olio en remblokken ..
de rest vd donderdag tot en met de avond sleutel ik wat aan beide auto's om ze klaar te maken voor Zandvoort... lekker gegeten met Pascal en toen nog doorgegaan tot laat...
Vrijdag Komt al vroeg Pepijn mij helpen... de wielophangingen etc van de 147 worden gedaan en op t laatste moment regelen we nog nwe remschijven voor de 147GTA.. Tussendoor kan ik t niet laten om even mee te kijken met Gianni hoe een distributie van een 146 2.0TS doet.. altijd leuk om een vakman te zien sleutelen ...
omstreeks 2 a 3 uur arriveren er wat manschappen van ons team!! Dennis, Harry en ook Rik met de HD (soort brommer maar meer cc's

) we doen gezamelijk nog wat dingen..(koffie en andere bijzaken... Rik flits er nog een raam in en Pep en ik lijnen de bert en de 147 nog even...
Op het circuit aangekomen staat de tent al (pep en ik moesten nog naar een BBQ)
Daar we ook een incentive hadden voor Generali was de aankleding van het geheel wat meer werk dan normaal. De tent stond er strak bij en goed verzorgd!!
We hebben die avond onze oude vrienden van het Challenge gebeuren de hand gedrukt en weer herrinneringen opgehaald ... das echt genieten!!!
Toen om middernacht iedereen weg was zijn Pepijn en ik maar wat gaan sleutelen... schijven erop blokken gedaan etc etc.. Toen even als betweters bij Tim de Leeuw en Team van Steven gaan kletsen.. kwam er een van Jadbala langs en nog een en we wisten het zoals altijd allemaal beter.. gewoon gezellig en lachen dus!!
Zaterdag was de dag van keueren (probleemloos ?!!!!) en testen ...vrij rijden... klassificeren...
leuk akkefietje was de 147 met een lekke voorband ..(jaja Michelin

)
Pep en ik stonden aan de bert te sleutelen want die moest na de vrije training van de 147 direct de baan op... zegt pep we kijken heel effe hoe i doorkomt kwa wegligging.. goed plan... 1ste keer kijken vroaaaap... beetje stuiteren nog maar veel minder dan vorige keer ... 2e doorkomst blauwe rook van t remmen.. klap ... band... stuk...
Wij een slick gepakt de krik etc en in de 75 (ja die is sneller dan een 147 1,6... ik geef t toe pep

) en race naar de pitlane... Zit Rik te bellen naar ons want die wilde service.. ik tik um op zun schouder JOEHOE we zijn er al

Rik:
Dat wa wel leuk dat was kwik fit.. dus voordat i t doorhad en begreep hadden we een nwe band erop liggen HA!
iedereen blij
Dennis:
Concurentie:
Rest vd dag ging soepel...goede tijden, tweede 147 in het veld!! en de bert had een tweede tijd overall
Zaterdagnacht op zondag de hele achterwiel ophanging vd 147 omgezet naar Uniballs... dempers uitgesorteerd.. en de boel gelijnd met een touwtje en uitlijnapparatuur van Henny (autosport uithoorn) Bert uitgelijnd...geleerd hoe je graden en mm toespoor door elkaar kan gooien en ervaren dat toespoor ook werkt op een voorwiel aangedreven 147!!!
laat, heel laat.. de boel aankant en Rikkie zorgde dat alles er piekfijn uitzag voor de
gasten de volgende dag...
Zondag 8 uur staat Edwin ons te roepen dat we wakker moeten worden.. affin.. we bewogen ..kraakten en er kwam schot in de zaak... nadat er koffie gedronken was...
Dennis ontving de gasten... we deden de laatste check ups... en toen mocht ik een technisch praatje naar de gasten houden?!?!?!
Racen is emotie.. als je je goed voelt ga je hard.. als je je slecht voelt ging je te langzaam

alles uit de doeken gedaan van hoe we met Dennis omgingen .. hoe ik hem heb leren kennen.. en ook nog wat over de auto's... kgeloof wel dat het aansloeg want ze hebben gelachen en konden het team wel waarderen
Daarna heeft Dennis de kroon op het werk gezet met een 3e plaats overall in de Chalenge (147) en een 1e plaats in de bertone (in zijn klasse van het Italiaans Historisch) met het mooie feit dat i gewoon achteraan haakte bij de Bizzarini en die 12 rondjes het vuur aan de schenen legde...

American V8 sucks!!!!!!!!
Dennis zijn motor was net zoals in de F1 exact berekend.. niets teveel en niets te weinig.. goede motoren gaan precies een wedstrijd mee... Dennis reed 12 rondjes en EXACT op start-finish plofte de ring tussen het oliefilter en de motor...
De schade valt wel mee... waarschijnlijk veroorzaakt door te hoge oliedruk (dus olio overdrukventiel zit denk ik vast)... hij heeft um op tijd uit gezet
Eerst dachten we nog dat die gek voor de show op de finisch vol remde en de voorwielen blokkeerde..maar toen i richting muur ging en niet stopte met roken wist ik dat het goed fout zat... gelukkig wist i de boel netjes te parkeren...pfff
Daarna nogmaals Chalenge en net buiten de prijzen met een mooie 4e plaats overall!!
Nooit gehoopt dat we de 75's van het Magnum team konden verslaan

Nieuwenhuis met zijn 155 was zowaar sneller dan de m.i. verder doorontwikkelde 156!!
tja we hadden dit nodig na ons European verhaal en ik denk dat het hele team net zo gelukkig was met de resultaten als ik.
Kort samen gevat:
Oliefilter 5 euro
Velg: 200 euro
Setje slicks:1000 Euro
Gezicht van Dennis op het podium ONBETAALBAAR
