Overigens ben je niet volledig/ juist ingelicht.... als je de 12V V6 motoren echt kent, dan weet je, dat je de nokkenassen kunt demonteren, zonder de distributie te lossen. Of je het moet willen is een tweede....
Je zult de riem toch van spanning af halen als je de stokken uit de motor haalt. Je bespaart jezelf 6 handelingen door de distributie niet volledig te demonteren, te weten het loshalen van de krukaspoelie, de krukas-sensor en het verwijderen van de riem. De andere 3 zijn het terugplaatsen van die delen.
Inspectie van de klepspeling is voor iemand die het vaker gedaan heeft op een 155 ongeveer een uur werk als er niets tegenzit en hij/zij flink doorwerkt. Je kan met vrij eenvoudig gereedschap, een click-R tang, imbus T-sleutels en een setje voelermaatjes zelf meten. De voorste cylinderbank is het minste werk en geeft je al vast een indicatie hoe de achterste er aan toe is. Als je bij de voorste al meet dat de nokkenas er uit moet om de inlaatkleppen te stellen, weet je in ieder geval al zeker dat je de distributie los moet halen. Toch zou ik voor de zekerheid ook de achterste zelfs dan nog nakijken. Een versleten nok op een nokkenas kan een lelijke financiele tegenvaller zijn die je liever van te voren ziet.
Zoals gezegd, de uitlaatkleppen zijn eenvoudig te stellen, als je klepbekers niet zijn ingeslagen heb je 90% kans dat je met alleen de uitlaatkleppen stellen weg komt en de nokkenassen er niet uit hoeven.