hoe kan je bobine nou overleden zijn als i warm wordt??
Nu inmiddels misschien wel omdat hij TE warm wordt, maar de oorzaak ligt ergens anders.
De dwell of contacthoek bepaald hoelang de bobine stroom krijgt (staat te laden) per 180 graden krukas verdraaiing. Dus je contacthoek controleren (je puntjes staan te krap gok ik zo)
Dan de weerstand... het kan zomaar zijn dat je een Alfetta bobine hebt gemonteerd, die zijn te laag Ohmig...
Je weerstand primair moet 4 Ohm zijn met standaard punten ontsteking... bij een Alfetta met voorschakelweerstand is de bobine weerstand 1,6 Ohm en dat is dus niet uitwisselbaar dan krijg je jouw probleem...
dus check je contactpuntenafstand
check je weerstand van je bobine
check de stroom door de bobine met punten open... die moet natuurlijk 0 zijn..

(maximale bobinestroom is 4 Ampere...)
Kijk hier heb ik wat aan, ik wil eerst een goede diagnose stellen voordat ik lukraak onderdelen ga vervangen.
In eerste instantie dacht ik aan overslag/doorslag door de windingen. Niet altijd maar sporadisch. Kan de bobine toch ook te warm van worden toch? (ben eigenwijs)
>> Je weerstand primair moet 4 Ohm zijn met standaard punten ontsteking
Dit antwoord zocht ik dus, je weet maar nooit wat er in het verleden vervangen is.
Zal ik controleren met de draad naar contactpunten los.
>> dus check je contactpuntenafstand
Idem dito, mooi excuus om een goede meter te kopen maar zal de voelermaatjes maar eens afstoffen.
Zal de klaverblaadjes er eens bijpakken, ik meen me te herrineren dat je hier over wat geschreven had.
Wil niet overgaan naar een electronische, die schroef je niet in een 39 jarige, originele juul