supertijger

benzinelucht bertone

vr mei 22, 2009 21:26

Hallo mede alfaforums even een vraagje mijn bertone heeft een benzine geurjavascript:emoticon(':cry:'), wat nogal ruikt in de kofferbak, zie daar geen lekkage, zou het misschien de ontluchting van de tank kunnen zijn (bij de benzine dop)?? Heeft iemand hier ervaring mee of al eerder meegemaakt, en wat is er eventueel tegen te doen?
Alvast bedankt. Rich.javascript:emoticon(':lol:')

Mini
Member
Member
Contacteer: Website

RE: benzinelucht bertone

vr mei 22, 2009 22:03

welkom in de wondere wereld van de oude auto's. Mijn Bertone ruikt zo nu en dan ook naar benzine. Zeker bij goed afgetankt en beetje "wild" riijden......

Ik ben er aan gewend. Misschien kwestie van wennen?
Citroen 2CV AZL 1957
Citroen 2CV AZAM6 1965
Alfa 1600 GT Junior 1975
En voor de boodschap bij de AH..... Citroen C1 2007

bosali
Junior Member
Junior Member

vr mei 22, 2009 23:29

Ik zou me pas zorgen maken als het naar diesel ruikt :lol:

Maar ik heb het bij mijn bertone ook, af en toe komt er zo'n vleugje benzienelucht in de kofferbak.
156 SW GTA
Lotus Elise

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

za mei 23, 2009 09:05

Ach zolang je er geen koppijn van krijgt!!!!!!! :D :D

gr Jan

jaben
Advanced Member
Advanced Member

zo mei 24, 2009 10:34

Je merkt het aan alle reacties: het is een veel voorkomend probleem, waar je weinig aan kunt doen. Ik heb hetzelfde probleem. Aangezien ik alleen met mooi weer rij, heb ik altijd mijn raam open (ook vanwege het prachtige geluid!)

Ik heb alle rubbers van en naar de tank vervangen. Maar de stank bleef. Ik heb alleen het rubber van de tankdop nog niet vervangen. Maar goed, ook ik heb er mee leren leven!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 24, 2009 11:27

Zeker als je een beetje naast de tankdop morst geeft dat (kortstondig) een irritante geur. Netjes tanken is dus voorwaarde 1.
Verder sluit ik niet uit dat je tank lek is. Niet in de zin dat de benzine er uitdruipt, maar een beetje zweet. Roestvorming treedt op tussen de puntlasaansluiting van het boven- en het onderdeel. (dat is teven de rand waarmee de tank bevestigd zit.)
Gevolg is dat de tank ietsje kan lekken op deze naad als de tank meet dan plm 80 % gevuld is. Vervangen van de tank is dan de enige afdoende maatregel.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”