leenarends

Cruise controle inbouwen Alfa 145 QV

di mei 19, 2009 20:05

Kan er iemand mij helpen of een antwoord geven op het in bouwen van een cruise controle voor een Alfa 145 QV.
De Alfa is van 1996 maar heeft maar 130000 km gereden ik ga graag op vakantie met de en caravan, in een zeer goede trekkende auto en daar ben ik da ook mee te vreden.
Aan gezien ik eerder een trombose heb op gelopen met het lang achter stuur te zitten wil ik graag een cruise controle inbouwen maar dat schijnt nogal wat problemen op te leveren.

Gebruikersavatar
hoornstra
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: di jul 10, 2007 13:20
Locatie: Steenwijk

RE: Cruise controle inbouwen Alfa 145 QV

wo mei 20, 2009 10:37

Wij bouwen veel cruise controle in, laat maar weten of je belangstelling hebt.
Mag per pb.
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Cruise controle inbouwen Alfa 145 QV

wo mei 20, 2009 11:23

Als je trombose krijgt van in je auto zitten, kan ik je ook aanraden om eens bij Scheel of een andere autostoelen-boer te gaan praten. De stoelen in de 145/146 zijn lang niet van de kwaliteit die zij leveren.

Cruise control inbouwen is vooral lastig omdat de gasklep rechtstreeks door het pedaal bediend wordt. Er moet dus een constructie worden gemaakt die het gaspedaal loskoppelt van de klep op het moment dat je de control aanzet. Op zich zijn daar goede spullen voor te krijgen, maar inbouw zou ik inderdaad aan een professional overlaten om zeker te weten dat je goed, veilig en comfortabel rijdt.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: Cruise controle inbouwen Alfa 145 QV

wo mei 20, 2009 11:41

Het inbouwen is niet heel ingewikkeld hoor.

Er zijn setjes welke direct je gaspedaal bedienen. Vaak gaat dit dmv een kabel die aangetrokken wordt op het moment dat je de CC aanzet, als je dan de CC harder laat rijden, wordt de kabel verder aangetrokken (gaspedaal wordt dan naar beneden getrokken). En bij langzamer wordt de losser gelaten. Inbouwen is niet ingewikkeld maar kan wel lastig zijn omdat de apartuur op een meestal lastig bereikbare plek geplaatst moet worden.

Verder is het héél belangrijk om de draad aan te sluiten welke aan de remlichtschakelaar komt.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Terug naar “Algemene Technische vragen”