@ A.M.: Kijk, zo komt het al heel anders over.... En ik twijfel echt niet aan jouw kennis hoor, dat is absoluut geen issue. Waar het wel omdraait is, dat je vertelt, dat iets komt, omdat er immitatie onderdelen zouden zijn gebruikt, terwijl je dat helemaal niet weet. Sterker nog: ik geef vervolgens aan, dat er 100% zeker te weten Bosch borstels zijn gebruikt en dan trek je dat nog in twijfel.... Kijk en dan heb ik zoiets van okee, dan niet! Snappie?!
Ik heb even gekeken, op de spanningsregelaar, welke de ww-er heeft ingebouwd, maar kon daar enkel een nummer op ontdekken, geen merknaam.
Wel is duidelijk te zien, dat één van de twee borstels echt heel ver versleten is (in hele korte tijd) en dat duidt dan weer niet op een harde borstel.

De sleepringen van betreffende dynamo zijn wel duidelijk ingesleten, maar zouden na afdraaien nog prima bruikbaar zijn, nog 'vlees' genoeg.
Kortom, mooie dynamo voor 'revisie'.
@ @@: Sleepringen zagen er destijds prima uit, zonder krassen/ groeven en nauwelijks een halve mm ingesleten, daarom had iktoen ook besloten, dat enkel nieuwe borstels wel zouden volstaan. (die waren wel ver heen na 200.000km.)
Als ik jouw verhaal zo lees, ben ik het helemaal met jou eens, dat je deze dynamo zo dicht kunt schroeven en monteren.

Die verslijt jij de komende 10 jaar niet! Okee, je kunt altijd een keer pech hebben, dat de spanningsregelaar het begeeft.