Even terugkomen op die stabilisator stangen; ik krijg nogal eens te horen dat de stabi niet onderdeel is van de APK. Ook al meerdere keren goedgekeurd met een gebroken stabi bevestiging aan de draagarm.
Stabilisator stangen zijn heel, rubbers niet super meer. Maar kan er mee door
Wat opviel is dat de stang onder auto langs de carosserie loopt, is dit normaal?
Sorry, die omschrijving kan ik niet zo veel mee. We hebben het nog over de voorste stabilisatorstang? Die hoort boven het subframe langs te lopen van links naar rechts.
Fusees van alle 8V 155 zijn hetzelfde, je hebt alleen wel/geen ABS varianten daarin. De 16V 1.6 heeft ook nog die fusees.
De 1.8 16V heeft verder naar binnen stekende armen voor het stuurhuis en de 2.0 16V heeft ook nog andere bevestigingen voor de remtangen. De uitvoeringen van de diesels weet ik zo snel niet, de Q4 en de V6 hebben ook nog een grotere afstand tussen de montagegaten van de veerpoot en weer andere aansluitingen voor de remtangen. Hopelijk kan je hiermee goede passende fusees vinden?
De laatste keer dat ik er naar gevraagd heb, hoorde alle wielophanging in goede staat te zijn en mocht er geen dusdanige speling op rubbers in ophangingen zitten dat er "metaal op metaal" mogelijk was. Dat zou betekenen dat voor de APK stabilistatorstangen en bevestiging daarvan dus wel degelijk bij de APK zouden horen. Hoe dat sinds 1 mei zit heb ik nog geen ervaring mee.
Speling op de fuseekogels of de bevestiging daarvan zou toch echt APK afkeur horen te zijn, dus de keurmeester heeft daar wel een steekje laten vallen.