
Koppakking vervangen is behoorlijk wat werk, maar heb het gelukkig allemaal zelf kunnen doen.
Ik heb alleen een doppendoos moeten opofferen ivm speciale lengtes en diameters van de doppen. Maar das nu dus allemaal "speciaal gereedschap"

Er zijn vrij veel goede 33-blokken verkrijgbaar voor een leuk prijsje. Als je dat minder geld kost dan je eigen blok repareren, ga je al snel denken aan blok ruilen lijkt me. Toegegeven, een koppakkingsetje van een 33 is ook relatief gunstig geprijsd, maar een doe-het-zelver die nog nooit een koppakking heeft gedaan zal daar toch ook wel tegenop zien. Een motorwissel is een stuk "eenvoudiger" bij een 33. Als de kosten voor zoiets ook nog eens weinig uitmaken, kan de keuze voor een ander blok snel gemaakt zijn.Voor een lekke koppakking zou je toch niet het blok wisselen?![]()
Koppakking vervangen is behoorlijk wat werk, maar heb het gelukkig allemaal zelf kunnen doen.
Ik heb alleen een doppendoos moeten opofferen ivm speciale lengtes en diameters van de doppen. Maar das nu dus allemaal "speciaal gereedschap"
Ik heb nog een 33 16V blok liggenEr zijn vrij veel goede 33-blokken verkrijgbaar voor een leuk prijsje.
Nou, gelukkig is de lekkage in dit geval naar 1 van de cylinders toe en niet naar het carter.Tjonge het is dat je niet in de buurt woont maar een koppakking vervangen dat is echt zoveel werk niet aan een 33. kost je een halve dag klussen maarja het is toch je hobby. Tap je olie eens af dan weet je waarschijnlijk waar het water gebleven is! een nieuw blok erin lepelen is meer werk en weet jij dan hoelang die pakkingen het uit gaan houden? een nieuwe frisse ertussen geeft je wel die zekerheid en dit blok loopt ook mooi zeg je, dus je weet wat je hebt. En qua kosten scheelt het enorm.
succes
gr Tom