hij loopt na de start idd op 3 cylinders. Na 1 minuut loopt ie weer op vier. Dan rijdt ie verder als een zonnetje. Zet ik motor af en na pak-hem-beet 15 minuten later weer start loopt ie weer heel eventjes op 3 cylinders. Ik dacht dit komt wel in orde bij de grote beurt als ie nieuwe bougies krijgt. Beurt is gepland op 7 mei. Ik denk dat garage het koelsysteem maar onder druk moet gaan zetten of zo......
Nou we gaan straks stuk rijden en kijken.....!

Dit zijn echt de symptomen (op 3 poten lopen na koud starten). Kan het helaas weten, ondervind het nu aan den lijve.
Bij warme motor loopt het torretje idd als een zonnetje. Geen witte walm zichtbaar, maar je lekkage wordt langzaam steeds erger. Ook moet je maar eens 's avonds als het wat koeler is goed in je spiegel kijken bij het wegrijden, dan hangt er wel een beetje een dampwolk. Je zal dan ook zien dat je auto meer 'dampt' dan de auto's naast je, alsof je nog het vocht uit een koude uitlaat aan het rijden bent, maar dan terwijl je al een tijd rijdt.
Maar bij de beurt kan er uitsluitsel komen, met name als er bougies worden getrokken.
Wat je zelf al kan doen is vinden welke cylinder het is, dmv bougiekabel trekken als ie loopt te bokken op 3 poten.
Zelf had ik vaak dat mijn 33 op 3 poten liep nadat er aan gesleuteld was, dit bleek na wat rommelen heel onschuldig, slecht electrisch contact van de injectorstekkers.
Ook lekte ik koelvloeistof, maar ook dat was heel eenvoudig, mijn expansievaatje was lek.
Succes!
Groet, Pieter