Laatst de waterpomp laten vervangen omdat de auto steeds warm liep. Daarna ging het even goed. Liep toch weer steeds warm, dus teruggebracht naar de garage alwaar ze de boel hebben ontlucht en daarna een paar uur laten lopen, wezen stampen met het ding en niks aan de hand. Temperatuur bleef gewoon netjes.
Ik de auto weer opgehaald uit Hengelo, niks aan de hand. Temperatuur blijft goed, ook na hogere toeren en ff lekker doorstampen rechtuit. Echter toen ik een rotonde had 'gepakt' was het zo dat de auto even inhield om vervolgens weer tot het kookpunt te komen. Thuis weer ontlucht en daarna afgelopen weekend zo'n 500 km gereden met het ding. Niks aan de hand, alleen bij lage snelheden of langer stilstaan wordt ie wel wat warmer, maar nog niet zorgwekkend.
Kan het dus zo zijn dat de auto ergens lucht pakt na een vlotte bochtencombinatie? En hoe kan dit dan opgelost worden? Wat zouden anders nog opties kunnen zijn? De fan draait gewoon (bij de garage geconstateerd). Lijkt er dus op dat ie druk opbouwt bij stilstand of weinig rijwind. Fan doet dus in ieder geval niet goed genoeg z'n best lijkt me...
Greetz,
Alfagek
Bas