di apr 21, 2009 00:00
De steekas zit vast met 4 moeren. Er is speciaal Alfa-gereedschap om de steekas er uit te trekken, maar bij mijn Giulia lukte het zonder enig probleem met de hand. De nieuwe keerring heb ik er met een stukje PVC-pijp in geslagen, dat ik dicht heb gemaakt met een passende PVC-dop, zodat er met een hamer op viel te slaan. Voor de stevigheid heb ik achter die dop wel een stalen ring gedaan met dezelfde diameter als de pijp.
De nieuwe keerring na montage licht insmeren met een beetje vet, voordat je de steekas terug plaatst.
Succes,
DB
Giulia GTJ 1300 (1970), Giulia Nuova Super 1600 (1975), Alfetta GTV6 (1983), Renault 5 TC (1988), Alfa 75 1.8 IE (1992) & Alfa GTV V6 3.0 24V (1999). Gehad: Alfa 75 TS & Alfa 166 2.5 V6 (1999)