meestal tussen de 3000 en 2000 toeren.
Op een geven moment wilde die zelfs niet meer aanslaan. Vonk op beide bobines aanwezig,
voor de zekerheid maar de alle bougies vervangen want deze had ik toch in de kofferbak liggen.
Benzine voldoende aanwezig. Ten einde raad de ANWB gebeld.
Deze begon van voor af aan (zou ik doen), remmenreiniger in de luchtfilter gespoten maar dit hielp ook niet.
Het een en het ander doorgemeten en dat klopt allemaal netjes (sodeju wat hebben die een
documentatie aanboord. Hij wist niet precies op welke van de 4 aansluitingen van de
lmm de ohmse weerstand moest zijn.
Op een gegeven moment liep de motor weer maar was duidelijk te horen dat deze af en toe
oversloeg. Tsja en toen wist die knaap het ook niet meer (Had wel training van Dre gehad ).
Zijn conclusie zou de lmm zijn.
Ik heb nu luchtmassameter vervangen maar het probleem blijft. Verbinding net de lmm gecontroleerd en met contactreiniger ingespoten.
Het schokken en stoten is stukken minder maar treedt nog wel op.
Op dat moment helpt gas geven niets. Zodra ik het gas minder verdwijnt het probleem even.
De motor loopt stationuair nu ok maar niet helemaal netjes.
Kan nu allleen maar denken aan:
- benzienpomp of vuile benzine filter (dat zit toch bij de benzinepomp?
- haperende ecu?
- Thyristors bij de bobine(s) maar dan zou die hetemaal niets meer moeten doen.
- Retourleiding naar benzinetank?
- Slechte massa naar het blok?
- Ergens toch valse lucht?
- Injectoren?
bedankt en groet
Rob
p.s. Kan de TS op 1 bobine lopen?
