vr jun 10, 2005 23:51
Het enigste wat ik ondertussen heb gedaan aan men evo blok is de cilinderkop er afgepakt.
En hier is alles juist hetzelfde als een atmosferische 1.8, mss zijn de kleppen van ander materiaal, maar dat zie ik zo niet, voor de rest alles just tzelfde.
Maar ik verwacht ook niet dat er echt verschillen gaan zijn in die blokken, ok de zuigers zijn anders dat is een feit, maar voor de rest.
Het is gewoon de vraag of het nodig is of was, als men allemaal dezelfde blokken kon maken vroeger, was dit natuurlijk veel economischer voor alfa.
In de loop van de zomer gaat de motor helemaal uit elkaar gegooid worden en gereviseerd.
Voorlopig kan ik er ook niet meer over zeggen.
Maar het heeft ook al in mijn gedachten gespeeld om er een 2.0 van te maken, dit is een simpele manier om meer koppel en vermogen er uit te halen zonder daadwerkelijk veel meer turbodruk toe te passen. Maar helaas ging het niet zo maar alllemaal, en ga ik toch maar bij het standaard blok blijven met andere turbo en grotere injectoren.
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI